Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Barlowlens: welke is goed?

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Barlowlens: welke is goed?

Hallo,

Ik merk dat Barlowlenzen in alle maten, soorten en prijzen komen. Kan iemand me zeggen welke (merken) goed zijn en wat je ongeveer kwijt bent voor een goede lens. Ik wil er ook goed mee kunnen webcammen.
    Bedankt alvast,
    Marc
    Bresser Apollo 150/1000 Quadriopt op EQ4
    Celestron 9.25 CPC / wedge | Canon EOS 1000D Modded | Telelens 500mm F/8 | SPC900NC LX | ToUcam Pro

Goede, goedkope barlow is de orion shorty. Te koop bij telescoop.nl en tegenwoordig ook bij robtics geloof ik.
    30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Yep de shorty plus is heel goed. Ik heb de antares versie ervan (en er is er ook een van celestron). Allemaal dezelfde....allemaal goed

Commentaar

Origineel geplaatst door Nop
        Goede, goedkope barlow is de orion shorty. Te koop bij telescoop.nl en tegenwoordig ook bij robtics geloof ik.
        De shorty vind ik niet zo denderend. De shorty plus is een pak beter. De Televue 2x is de beste "courante" barlow en niet eens zoveel duurder. De Baader VIP is ook erg goed.

En dan heb je nog een trapje hoger de Baader Zeiss, de Astrophysics, de TMB 1.8x ED barlow (let op, die steekt niet ver in en voor vele oculairs vraagt dat extra indraaien van de oculairhouder), enz.
        Alexis Cousein -- "Number Six is feeling unmutual today". Zelfgemaakte 400mm f/4.46 op Tom O. platform; 250mm f/4.8 Alkaid; Skywatcher 130mm f/5 reflector; 60mm Lunt.

Commentaar

Ik kan ook de Tele Vue TV2 aanraden. Best goed geprijsd vergeleken met andere Tele Vue producten en optisch gewoon erg goed. Je merkt praktisch niet dat er een barlow tussen je oculair en focuser zit (behalve dan dat de vergroting 2x hoger is).

Ik ben ooit begonnen met een Teleskop Service 2x barlow van 29 euro (meen ik). Destijds kon ik al na een paar keer gebruiken merken dat die TS barlow rotzooi was. Beeldvertekening alom zichtbaar en nooit echt een scherp beeld. Uiteindelijk besloten om een TV2 te kopen en sindsdien nooit meer behoefte gehad aan een andere.
          "Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. " - Philip K. Dick.

Commentaar

Werken...
          X