Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Kwaliteit TS Super Plossl oculairen

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Kwaliteit TS Super Plossl oculairen

Hallo! Na mijn topic over problemen met mijn 6mm oculair in mijn Celestron 9,25" ben ik opzoek gegaan na andere oculairs met een grotere brandpuntsafstand. Zo ben ik bij een 9 en een 12 mm oculair uitgekomen van Telescope Service.
    Nu vroeg ik me af of er ook iemand ervaring heeft met deze oculairen en wat hun kwaliteit is. Ik wil namelijk voorkomen dat ik met slechte oculairs mijn kijker ga misbruiken. Deze oculairs zijn slechts 35 euro per stuk, maar her en der vindt ik toch wel positieve reacties op deze oculairen.
    Zou ik voor deze oculairs moeten gaan of kan ik berer een andere oculair fabrikant kiezen? (B.v. Televue?)

Het is de bedoeling dat deze oculairs een beetje mijn all-round oculairs worden. Ik heb namelijk op dit moment alleen een 32mm 2" oculair en dus de 6mm plossl van mijn oude telescoop die dus eigenlijk te veel vergroot.

De oculairs: http://www.telescope-service.com/eye...rt.html#plossl

Zoals altijd: "you get what you pay for." Dat gezegd, ik heb een aardig verzamelingetje TS Plossls, en ben er zeker niet ontevreden over.

,xtG
    .tsooJ
    Ich bin ein Kollaser.
    http://www.kollaser-sternbeobachter.de/

Commentaar

Voor zijn geld zijn het goeie oculairs... Verwacht wel geen Televue kwaliteit. Maar 't is werkbaar. Wat mij vooral stoort is het enorme kidney bean effect.

Vanaf 't moment dat ik wat $$jes opzij heb liggen vervang ik deze door de televue plossl's.

Commentaar

Bedankt voor de reacties! Heb op Cloudynights nog even een paar reviews gelezen. In deze reviews kwam iedere keer de goede kwaliteite van de Tele Vue plossls naar voren, vooral bij planeten geven deze oculairen een uitstekend resultaat!

Ik heb dan ook eerst maar één Tele Vue plossl oculair besteld met een vlampuntje van 11mm! Hopelijk heb ik um volgende week binnen & is het helder!

Commentaar

kwaliteit TS super plossl oculairen

Ik heb ook een C9,5 en ik zou je aanraden even door te sparen voor een Antares Speers-waler 9,4 mm. Die heeft TS volgens mij ook, is niet al te duur en veel goedkoper dan TV, maar wel een fov groter dan 80 graden, scherp tot de rand, je weet niet wat je ziet. Ideaal voor bolhopen, bv Orionnevel met OIII, maan, planeten etc
          Takahashi Mewlon 210, Kson 1026ED apo

Commentaar

Werken...
          X