Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Creative Webcam NX Pro, geschikt of niet geschikt?

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Creative Webcam NX Pro, geschikt of niet geschikt?

Ik heb een Creative Webcam NX Pro, ik vraag mij af of deze webcam
    naast de Philips ToUcam Pro ook geschikt is voor Astrofotografie...
    Weet iemand dat misschien?

De Philips ToUcam Pro is veel geschikter, omdat deze een CCD-sensor bevat en die Creative webcam een CMOS-sensor. Een CMOS-sensor geeft veel meer ruis dan een CCD-sensor. Tevens is de lichtgevoeligheid bij de ToUcam relatief hoger dan bij de andere.

Je kan eens wat gaan testen met de Creative Webcam NX Pro en als je het allemaal begrijpt een ToUcam Pro II aanschaffen. Meer weet ik er niet echt vanaf, misschien dat andere leden je wat meer kunnen vertellen

Commentaar

Zoals Freek al aangeeft zit in de creative een cmos sensor. Deze sensoren zijn over het algemeen minder lichtsterk dan de ccd tegenhangers en dus minder geschikt voor astrofotografie.

Maar je kan natuurlijk altijd wat gaan experimenteren! Mijn vorige webcam had ook een cmos sensor en daar kwamen ook erg leuke plaatjes uit!

Commentaar

Als het vanavond helder blijft, zal ik eens wat gaan experimenteren.
        En anders toch maar overstappen op de Philips ToUcam Pro !

Commentaar

Deze advertentie biedt 22 ToUcams aan, ze zijn vast nog niet op! SkyGuy en Nop hebben er bij die gast ook één gekocht

Commentaar

Als een Cmos nu minder geschikt waarom zweert iedereen hier dan bij een Canon, daar zit ook een Cmos in. Terwijl er ook DSLR camera's zijn met een CCD chip?
            Dag FTD, Hallo Spotnet! Use Your Brain

Commentaar

Origineel geplaatst door M15
              Als een Cmos nu minder geschikt waarom zweert iedereen hier dan bij een Canon, daar zit ook een Cmos in. Terwijl er ook DSLR camera's zijn met een CCD chip?
              Dat is omdat de sensor in de canon veel geadvanceerder is dan de sensoren die in webcams worden gebruikt.

Commentaar

Oke, maar ik maak nu door de telescoop foto's van Saturnus met een
                gewone digitale camera. Maar als ik een Philips webcam gebruik,
                zie ik hem dan veel scherper? Want op de foto van mij, ziet hij er veel
                minder scherp uit dan door de telescoop...
                Ik heb er een foto bijgedaan van hoe je hem ziet door de digi-camera.

(ETX-70)

Commentaar

Dennis , het verschil zit ém in het aantal frames per seconde .
                  Als je met een digitaal 3 frames getrokken hebt , dan heb je met de webcam tot misschien wel 100 frames om mee te werken .
                  Het voordeel daarvan is dat het veel makkelijker is om die enkele momenten van stabiele lucht vast te leggen op de gevoelige chip .
                  Als je die eruit kan halen en op elkaar plakken , dan heb je een foto die doorgaans scherper is dan met een digitale camera .
                  Je hebt een webcam en een kijker , waarom probeer je het niet ?
                  Als het met saturnus niet lukt , probeer dan met de maan , en als dat niet lukt probeer dan overdag op een ver liggend object .
                  Met al dat experimenteren zal je ervaring opdoen , en routine opbouwen .
                  En niet vergeten resultaten te laten zien .

Commentaar

Ik heb dit frame uit een filmpje gehaald en bewerkt met Paint shop pro.
                    Beter dan wat hierboven staat kan ik het niet maken.

Ik heb een webcam ja, een kijker, maar de laptop ontbreekt!
                    En dat onderdeel lijkt mij zeer noodzakelijk bij een webcam.

Resultaten zal je uiteraard zien!

Commentaar

Werken...
                    X