Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

controller voor dauwlint

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

controller voor dauwlint

Ik heb op mijn C11 een dauwlint zitten die ik bij de aanschaf van de telescoop er bij kreeg toen ik hem kocht. Ik moet alleen nog een controlbox of andere stroomvoorziening hebben voor het dauwlint. Ik heb al een beetje zitten kijken maar deze controllers zijn best duur. Is hier een alternatief voor? En het liefste dan op netstroom en niet met sigarettenaansluiting. Ik heb namelijk geen accu waar ik die op kan aansluiten. En op de controllers die ik heb gezien zit alleen sigarettenaansluiting.

Dank jullie.

Kasper
    Sky Watcher EQ6, OO 10" F4,7. Mizar Nobuo CX-150, Mizar GT68, Vixen Planet 80s, Coronado 60mm H-Alpha

Misschien is dit iets voor je
    Klikken maar!

Dan moet je nog wel even kijken naar het aansluiten op netspanning.

Casper
    Ik tuur graag naar obscuur.

Commentaar

zelf maken
      http://www.astroforum.nl/showthread....int+controller
      Skywatcher Newton 200DPS - TS Quadruplet 480/80 - NEQ6 - Lacerta MGEN
      Nikon D7000 - http://dslr-astrophotography.com

Commentaar

Bedankt voor de reacties. Ik ben helaas niet zo technisch ingesteld en er staat nergens een duidelijke handleiding over hoe je nu zo'n dimmer kan ombouwen. Anders wil ik dat wel proberen. Zijn die dimmers trouwens gewoon bij de bouwmarkt te krijgen?

@baxtar: Je link werkt niet
        Sky Watcher EQ6, OO 10" F4,7. Mizar Nobuo CX-150, Mizar GT68, Vixen Planet 80s, Coronado 60mm H-Alpha

Commentaar

Ik heb er 4 uit China besteld, ga er wellicht 3 gebruiken in een kastje... dus nog 1 over bij belangstelling ?
          Meade LX200GPS 12" - Lodestar - Canon450Da

Commentaar

Nu beter?

Casper
            Ik tuur graag naar obscuur.

Commentaar

Werken...
            X