Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Probleem met feather touch focuser. Iemand ervaring?

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Probleem met feather touch focuser. Iemand ervaring?

Op de geleende TEC140 die ik in huis heb heb ik vandaag voor de eigenaar een feathertouch motorfocuser gezet. Nu doet hij wat vreemd en ik ben bang dat de motor niet goed is, maar voor de zekerheid wil ik het toch even checken of dat iemand misschien advies kan geven.

Bij de kit zit een Focus Boss II controller. Daarop zit een handcontrol en een pc aansluiting. Op de hand control beweegt de motor goed, maar alleen gedurende de eerste paar seconden. Dan lijkt het of hij sneller wil gaan bewegen en dan maakt de motor een raar geluid en beweegt de focuser niet meer. Het lijkt of hij slipt. Als ik de computer gebruik om in of out te bewegen maakt hij dit geluid gelijk al en slipt hij ook.

Heb ik ergens iets vergeten, of doet de motor het gewoon niet goed? Iemand hier ervaring mee?

Hij doet dit zowel belast op de focuser, als onbelast als ik hem eraf haal...
    Astro-homepage: http://www.astro-photo.nl
    TMB92 - QSI583ws - C11 - Nikon D800 - ASI174mm + DMK21 - NEQ6 - Lunt 60/BF1200

dat lijkt verdacht veel op een vastgelopen mini-lagertje van de steppermotor.
    Ik zou Starlite Insruments hierover bellen, zeker als de unit vrij nieuw is.
    Ze zijn daar nogal gevoelig voor problemen met hun producten en lossen het graag op.

Succes!

Commentaar

Werken...
    X