Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Kendrick-Vangspiegel Verwarming

Samenvouwen
X
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Kendrick-Vangspiegel Verwarming

Heb een vraag! die kendrick vangspiegel verwarming die men kan krijgen bij teleskop-express, heeft die aan het einde al een aansluiting? op de foto kan men dit niet zien. Zijn er mensen op het forum die dit deel ook hebben?
    Voeg bestanden toe

Ja, die heeft aan het eind een cinch aansluiting, heb ik ook.
    200mmF5 Carbon, 150mmF12 Intes MK67, ED80mmF6, Towa 60/700, Coronado 40mmF10 PST, Fujinon 10x50, ZWO ASI174MM cooled, ASH mount, NEQ5, HEQ5pro en L-200 spectrograaf. Radio callsign PA3SKY

Commentaar

Het zijn mooie dingetjes, maar ze zijn wel aardig aan de prijs. Ik heb zelf een oculairheater om mijn vangspiegelhouder gewikkeld, en dat werkt tot nu toe ook goed. Kost minder dan een derde!
      HTTP 599
      Service Permanently Unavailable

The server you are trying to contact has crossed the event horizon of a black hole.

Commentaar

Patrick, bedankt voor de info! maar hoe heb je de kabels over de vangspiegel vanes laten lopen, en hoe zijn ze vast gemaakt? Als je daar een foto van zou hebben zou fijn zijn. En nog een vraag! heb je de kabels door de ota laten gaan?
        .
        @Hiro, Dat met een dauwlint voor oculairen zal ook wel gaan, maar ik ga toch dan liever voor de kendrick-vangspiegel verwarming. In ieder geval bedankt voor jou inbreng.

Commentaar

Hier een foto van hoe het bij mij is bevestigd. De kabeltjes lopen gewoon over een van de spidervanes naar de focuser, daar gaan ze tussen een klein spleetje naar buiten en rechtstreeks naar de regelbare zelfbouw dauwlint controller. Ik heb met zwarte isolatietape de kabels vastgeplakt aan de spidervane.
          Voeg bestanden toe
          200mmF5 Carbon, 150mmF12 Intes MK67, ED80mmF6, Towa 60/700, Coronado 40mmF10 PST, Fujinon 10x50, ZWO ASI174MM cooled, ASH mount, NEQ5, HEQ5pro en L-200 spectrograaf. Radio callsign PA3SKY

Commentaar

Zo zou ik het dan ook kunnen doen! en nog bedankt voor de foto patrick.

Commentaar

(een beetje) Offtopic :
              Ik overweeg om de Kendrick wraparound vangspiegel verwarming aan te schaffen (ondanks dat TS dit sterk afraadt voor fotografie).
              Ik kwam laatst echter een alternatief tegen waarbij de stroom door de spidervane zelf wordt geleidt zodat het plakken van een kabel aan de spidervane niet meer nodig is :

http://www.fpi-protostar.com/options.htm

Heeft iemand ervaring met deze of een soortgelijke oplossing (evt. zelfbouw)?

Gr.

Dick.
              Avalon Linear - Star Adventurer - ONTC Newton 200/800 - TS APO 80/480 - Canon lens 70/200 f/4 - Samyang 14mm f/2.8 - Canon 600D modded - Canon 60DA - Canon 6D -

Commentaar

Je moet -nooit- spiegels verwarmen of van achter aanblazen tijdens fotografie. Dat zie je (geloof me, ik heb dat geprobeerd.....)
                Ik gebruik de dew-heaters en koelventilator alleen op de 200mmF5 tijdens waarnemen.

Commentaar

@Patrick : Ik ben het met je eens dat dauwverwarming inderdaad niet geschikt voor het maken van goede foto's. Niettemin kun je met een dauwverwarming aan (wanneer dit echt nodig is) in dat geval nog wel bepaalde zaken op het gebied van fotografie oefenen cq testen. Voor mij als beginner zeer relevant (vanwege mijn zeer beperkte mogelijkheden om vanuit mijn woning te kunnen fotograferen of waarnemen wil ik tijdens een sessie op lokatie ieder uurtje optimaal kunnen benutten). Voor een gevorderde of beginner met meer mogelijkheden is dit uiteraard veel minder van belang.
                  Een groot voordeel van die protostar oplossing lijkt mij dat je door de permanente montage zonder een extra handeling kunt wisselen tussen dauwbescherming aan of uit.

Is de wrap-around van Kendrick redelijk snel cq eenvoudig te (de)monteren?
                  Dick.
                  Avalon Linear - Star Adventurer - ONTC Newton 200/800 - TS APO 80/480 - Canon lens 70/200 f/4 - Samyang 14mm f/2.8 - Canon 600D modded - Canon 60DA - Canon 6D -

Commentaar

Die wrap around is in een paar minuten gemonteerd. Je moet wel opletten, er is een grote en kleine uitvoering. Dat schijnt afhankelijk te zijn van de leeftijd van je telescoop. Ik weet eigenlijk ook niet precies meer welk type ik erop heb zitten.
                    Wat je moet doen is even je as naar de vangspiegel opmeten en op de Kendrick site kijken welke je nodig hebt.

Commentaar

Werken...
                    X