Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Baader laser collimator probleem

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Baader laser collimator probleem

Hallo allen,

Ik heb onlangs een Baader laser collimator MarkIII over kunnen nemen van volgensmij een forumlid zelfs hier die hem niet meer gebruikte omdat hij een SCT heeft.
    Nadat de normale AG3 batterijen die we hier hadden niet werkte toch maar besloten om even langs de winkel te gaan en nieuwe te kopen van een hoog kwaliteit merk, maar hij doet het nog steeds niet.

De vorige eigenaar heeft hem voor het laatst 8 maanden geleden gebruikt en niet meer getest voordat hij hem heeft opgestuurd, hij heeft ook netjes gevraagd of ik hem op de hoogte wilt houden en dat we hem terug kunnen sturen, het is dus duidelijk geen oplichter.

Mijn vraag, heeft iemand toevallig ervaring met dit probleem of doe ik toevallig iets heel doms fout? voordat ik hem terugstuur.
    De batterijen die ik erin heb gedaan zijn 3 V392/SR41/LR41/AG3 (dezelfde) batterijen, het veertje zit ook 100% zeker op de batterijen.
    Skywatcher BKP250 - NEQ6 Pro EQMOD - Atik 16HR - Alccd5 - TSOAG9 - Baader LRGB/7nm - Lid van Sterrenwacht Halley

De mijne heeft 3 LR41. Ik neem aan dat ook de nieuwe batterijen voldoende spanning hebben en dat ze goed in de collimator zijn geplaatst, dus met de +-zijde (brede, vlakke kant) richting schroefdop.
    Polarex D60 900mm/parallactisch statief + motor
    Sumerian Optics Propus (prototype) 10" F/4.7 (Protodob)
    Sumerian Optics Canopus 18" F/4.3 (Hyperdob)

Commentaar

Ja, het zijn 3 1.55V batterijen, wat ook in de handleiding staat als aangeraden. De - kant wijst als het ware de laser in en de + naar de dop.
      Ik vrees dat er iets met de laser zelf is dan
      Skywatcher BKP250 - NEQ6 Pro EQMOD - Atik 16HR - Alccd5 - TSOAG9 - Baader LRGB/7nm - Lid van Sterrenwacht Halley

Commentaar

Werken...
      X