Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Zonnefolie vraag

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Zonnefolie vraag

Ik heb via De Koepel zo'n blaadje zonnefolie gekocht (AstroSolar Folie). Nu heb ik achteraf niet zo goed gelezen (te enthousiast en hup, bestellen!!) en het folie is te klein om de complete diameter van m'n scoop (130 mm) te bedekken. Maar de stofkap van m'n scoop heeft een afneembaar dopje en geeft dan een opening van 44 mm. Nu zat ik te denken om op de achterkant van de stofkap daar dan een stukje folie te plakken. Moet kunnen ... toch? Of is het resultaat véél beter als ik folie neem die wel de complete diameter dekt?

Menno
    It's My Tail And I'll Chase It If I Want To

44mm is wel klein hoor!

Misschien kun je het nog ruilen bij de koepel?
    Telescopen: Celestron C8 F/10, Astro-Professional ED80 F/7, 127mm F/12 Maksutov-Cassegrain Monteringen: Orion Sky View Pro, Vixen New Polaris

Commentaar

Origineel geplaatst door Ossi
      44mm is wel klein hoor!

Misschien kun je het nog ruilen bij de koepel?
      Zou kunnen maar schiet me net te binnen dat dat helemaal niet hoeft. Ik ben geen echte doe-het-zelver, maar iets maken waar ik een groot deel van de diameter van scoop kan gebruiken, dat moet niet al te moeilijk zijn lijkt me.

Menno

Commentaar

Ik had dezelfde kijker, en hetzelfde probleem. Ik heb het zo gedaan:

http://www.astroforum.nl/viewtopic.php?t=1154
        "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

Origineel geplaatst door Roel
          Ik had dezelfde kijker, en hetzelfde probleem. Ik heb het zo gedaan:

http://www.astroforum.nl/viewtopic.php?t=1154
          Ha, ik ben net bezig al met precies t zelfde!

Menno

Commentaar

Op mn lidlscoop past op de voorkant precies een opengeknipte doos jodenkoeken. Loopt een beetje smal toe naar de voorkant dus klemvast. Daar heb ik aan de bodem ook 1cm langs de rand laten zitten voor de stevigheid. Folie erin. Zie je niks van.
            "Zu groß, zu klein, Er könnte etwas größer sein..."

Commentaar

Gelukt

Zo, gelukt!
              Zo hee, Menno die zelf wat in elkaar heeft gezet ... das bijna een unicum!
              Tis wel wat lichtgolvend .. maar geen vouwtjes of wat. Denk dat t wel gaat lukken
              Grove kreukels zijn er wel aan de zijkanten maar ziet er erger uit dan dat het is plus er zit daaronder toch nog eerst karton. We shall see!!

M3nno

Commentaar

Werken...
              X