Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

C11-C14 draad anders dan C5-9.25?

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

C11-C14 draad anders dan C5-9.25?

Is het zo dat mijn 2" Visual accessoires van mijn C8 niet passen op de C11?
    De schroefdraad lijkt anders te zijn bij de C11-C14.
    Van Meade weet ik dat, maar van Celestron weet ik het niet.

Dank alvast!
    30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

2" is toch 2"

volgens mij blijft dat toch hetzelfde?
    The sky is not the limmit.

te koop Bresser messier 150/1200 f8.
    met statief + volgmotoren.

Commentaar

Nee, ik bedoel de schroefdraad aan de achterkant van de kijker zelf.
      2" Blijft gelukkig hetzelfde.
      30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

http://www.celestron.com/c2/product.php ... ProdID=403

Als ik het zo op de site kijk zie ik niet dat er voor de c8 of c11 andere accessoires zijn.

maar als dat zo is zal daar misschien wel een verloop ring voor zijn.

Commentaar

Bij de C11 en C14 zou dat 3 1/4" draad zijn .

Commentaar

Klopt, voor de C11 en C14 heb je een andere visual back nodig dan voor de C8 en C9,25.
            Ik weet niet waarom dat zo is, waarschijnlijk weet sixela wel waarom
            Telescopen: Celestron C8 F/10, Astro-Professional ED80 F/7, 127mm F/12 Maksutov-Cassegrain Monteringen: Orion Sky View Pro, Vixen New Polaris

Commentaar

Dank voor de info mensen!
              Grmbl! Ik was er al bang voor! Leuke crayford Focusser kopen Ossi?

Commentaar

Origineel geplaatst door Nop
                Dank voor de info mensen!
                Grmbl! Ik was er al bang voor! Leuke crayford Focusser kopen Ossi?
                Hahaha graag Nop!! Zou m graag willen hebben/kopen.
                Maar ik moet eerst mijn geld ergens anders aan spenderen if you know what i mean

Wil m wel ruilen tegen pentium III 1 GHz plus weet ik veel wat er nog meer in zit.
                Telescopen: Celestron C8 F/10, Astro-Professional ED80 F/7, 127mm F/12 Maksutov-Cassegrain Monteringen: Orion Sky View Pro, Vixen New Polaris

Commentaar

Dat is inderdaad een grotere opening 2" en 3.3". Dit moet zo omdat je anders de kans hebt dat je een deel van je lichtkegel afsnijdt bij bepaalde standen van de hoofdspiegel. Baader verkoopt een verloopring om van 3.3" naar 2" te gaan.

Commentaar

Origineel geplaatst door Ossi
                    Klopt, voor de C11 en C14 heb je een andere visual back nodig dan voor de C8 en C9,25.
                    Ik weet niet waarom dat zo is,
                    Om minder vignettering te veroorzaken bij het gebruik van bv. een Pan 35 of 41 of een Nagler 31T5 (of natuurlijk een 55mm Plössl, Burgess/TMB Paragon 40mm enz.). Dat is nog belangrijker als je een f/6.3 reductor installeert, want vignettering zou bij nog kortere oculairs zichtbaar kunnen worden.

Als je vraagt "waarom hebben ze dat op die C8 niet breder gemaakt": de efficientie van de baffles vermindert als die breder worden, tenzij je ze verlengt. De baffles zijn trouwens maximaal efficient op een C9.25, want die heeft de smalle baffle en een langere tube.
                    Alexis Cousein -- "Number Six is feeling unmutual today". Zelfgemaakte 400mm f/4.46 op Tom O. platform; 250mm f/4.8 Alkaid; Skywatcher 130mm f/5 reflector; 60mm Lunt.

Commentaar

Werken...
                    X