Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

15 mm TS-SWM Wide Angle Eyepiece

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

15 mm TS-SWM Wide Angle Eyepiece

Hallo,

Heeft er iemand zo'n oculair en hoe presteert het?
    http://www.telescope-service.com/eyepie ... html#tsswm

Ik ben op zoek naar een goed 15mm oculair maar wil momenteel niet teveel uitgeven.
    Celestron C8 - Orion ED100 - Orion ED80 - Skywatcher ST80 - Tasco 17TR- Omegon Argus 16x70 - Helios Naturesport 10x50- Meade LDX75- AZEQ5

Ik heb de 6mm, maar ben er niet echt gecharmeerd van. Maar dat zou ook kunnen komen door de barlow die er in zit.
    De 15mm heeft dat niet.
    Telescopen: Celestron C8 F/10, Astro-Professional ED80 F/7, 127mm F/12 Maksutov-Cassegrain Monteringen: Orion Sky View Pro, Vixen New Polaris

Commentaar

ik heb volgens mijn vergelijkbaar, 15mm 66gr van skywatcher. die zal wel van de zelfde fabriek zijn.
      redelijk goed oculair, alleen in snelle telescoop redelijk wat rand onscherpte, maar in een f8 zag het er goed uit met leuk beeldveld

Commentaar

Heb de WA 15 gehad (iets hoger op dezelfde pagina) en bij f/8 was die echt heel goed. In een snellere telescoop wat randonscherpte, maar ook echt niet heel veel. Heb serieus getwijfeld of ik deze zou wegdoen doen of de (oud model) Panoptic 15mm (natuurlijk wel afwegende wat ik ervoor zou kunnen krijgen). Mar ik vond het echt een goed en prettig oculair, fijne inkijk.
        Slechts een kleine rimpeling in de ruimtetijd

Commentaar

Ik heb ook de WA 15mm die net daarboven staat. Het is een fijn oculair met wat randonscherpte in mijn 10" f5 maar dat valt heel goed mee voor zo een prijs. Ong. een derde is aan de rand onscherp, wat veel beter is dan ik verwacht had.
          Groetjes uit de westhoek,
          Karel.

Commentaar

Merci voor de info,

Ik ga me er ene aanschaffen
            Celestron C8 - Orion ED100 - Orion ED80 - Skywatcher ST80 - Tasco 17TR- Omegon Argus 16x70 - Helios Naturesport 10x50- Meade LDX75- AZEQ5

Commentaar

Je gaat een occulair kopen op de bevindingen van het occulair wat er boven staat?
              Kon het niet laten :P
              Telescopen: Celestron C8 F/10, Astro-Professional ED80 F/7, 127mm F/12 Maksutov-Cassegrain Monteringen: Orion Sky View Pro, Vixen New Polaris

Commentaar

Werken...
              X