Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

ETX 70 meade

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

ETX 70 meade

Wie kan mij helpen aan het schema van het verbindings kabeltje dat gaat van de ETX 70 meade kijker naar de computer?
    Ik heb begrepen dat namelijk bij het orginele snoer er een doosje tussen zit dat volgens de insiders wat electronica bevat.

Niemand kan je aan dat schema helpen.
    Je kunt het zelf niet nabouwen.
    In dat Meade "doosje" zit onder andere een microcontroller met een programma, dat de signalen van de proprietary (en dus niet gepubliceerde) Meade versie van de I2C-bus in twee richtingen vertaalt naar RS232 voor de computer.
    Dat kun je zelf nooit ecenomisch nabouwen, tenzij je de tijd niet rekent en zelf over kostbare meetapparatuur beschikt waarmee je de bussignalen van ALLE Meade commando's kunt analyseren en vervolgens zelf in een microcontroller kunt inprogrammeren.
    Ik kan je nu al vertellen, dat wereldwijd een aantal mensen het geprobeerd hebben, maar dat het nog niemand gelukt is, om de complete commandoset na te bootsen.

Conclusie: helaas zul je de kabel moeten kopen. Kost 33 Euro in Duitsland. Hier 56 Euro.
    Je kunt ook overwegen om de autostar 494 te vervangen door een nieuw of tweedehands te kopen 495 of 497. Die kun je beiden met een gewone RS232 kabel, zelf te solderen wanneer je de juiste connectors hebt, aan de computer aansluiten.

Succes,

Noud

Commentaar

Werken...
    X