Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Celestron ADM montering

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Celestron ADM montering

Hoi,

Wat vinden jullie van de volgende montering:

Het gaat om de ADM fot DEL

Als ik de hele beschrijving doorlees kan ik tot geen andere conclusie komen dat de ADM fot DEL (in combinatie met een Newton 150/750mm) kwalitatief goede montering is om met astrofotografie te beginnen.
    Ook voor lange belichtingstijden.
    De vergelijking met de HEQ5 ook te lezen in de link vond ik ook zeker interessant.

Vertel 't me alsjeblieft; is dit ding voor mij geschikt -dus geschikt voor astrofotografie zowel korte en lange belichting (want DAT staat er)- of zijn dit verkooppraatjes of iets dergelijks en heb ik toch nog verdere aanpassingen nodig. Motorisch/technisch gezien.

http://www.telescope-service.com/mou...start.html#ADM

Gr Martin
    Een optimist is niets meer dan een slecht geinformeerde pessimist (Theo Maassen)

Ik heb een soort gelijke montering gehad, Celestron ASGT. de Cam goto.

Ik was er redelijk te spreken over. maar moest er wel wat aan doen .. vet vervangen/ bussen en lagers gepolijst. toen was hij redelijk goed en kon ik met 1200mm brandpunt 2/3min volgen zonder al te grote volgfout.

Hij is niet slecht, maar uit de doos zal hij niet goed genoeg zijn. de heq5 trouwens ook niet

Commentaar

Dus ze maken het toch mooier dan 't is......

Bedankt voor je reactie nightsky.
      Een optimist is niets meer dan een slecht geinformeerde pessimist (Theo Maassen)

Commentaar

Origineel geplaatst door Martin Cramer
        Dus ze maken het toch mooier dan 't is......
        Neen. Tenzij je een Losmandy G8 (of G11) of een echte Vixen GP neemt of iets dat nog duurder is, moet je dat Chinees smeervet en die mindere afwerking erbij nemen.

Op je tanden bijten en even demonteren en hersmeren met lithiumvet en alles inspecteren, bramen verwijderen,...

En een EQ5 met Celestron-drievoet kun je ook al gebruiken zonder die te hersmeren - het hangt allemaal af van de brandpuntsafstand van je kijker...

Zelfs een Atlas of EQ6 gaan de meeste mensen opensmijten...
        Alexis Cousein -- "Number Six is feeling unmutual today". Zelfgemaakte 400mm f/4.46 op Tom O. platform; 250mm f/4.8 Alkaid; Skywatcher 130mm f/5 reflector; 60mm Lunt.

Commentaar

Werken...
        X