Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Sluiernevel Help

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Sluiernevel Help

Ik heb maandag eindelijk mijn filter ontvangen van TS: het zijn uhc-s en de 0III van baader.
    dus ik heb gisteren avond eindelijk mijn filters kunnen uittesten. en ik moet zeggen dat ik erg blij ben met deze filterz.

maar toen ik mijn intelliscope op de sluiernevel heb gericht kreeg ik niets te zien. ik heb gehoord dat ik beter een 0III moest gebruiken maar ik kreeg maar niets en het zelfde verhaal met de uhc-s. ik weet wel zeker dat ik op de goeie plek aan het zoeken ben, want mijn objectlocator vond m57 en m27 in 1 keer. Dus ik wil vragen hoe dat nou kom?????? gebruik ik een verkeerde oculair of verkeerde vergroting???

Plz Help me!!! :-)

Greetz Beenie

Ng niet zo lang geleden op een niet te donkere plek gemakkelijk de Sluiernevel gezien met het Baader OIII-filter. Aan het filter ligt het niet.
    Opties:
    1) de object locator werkt selectief niet goed (oplossing: toch met de hand zoeken en dan beginnen bij het deel rond de ster 52 Cygni)
    2) een ander oculair gebruiken met een andere uittredepupil (Lumicon heeft op de site suggesties, de Lumicon OIII zou optimaal werken bij een UP tussen 2 en 5mm als je niet in een heel donker gebied zit, misschien is dat bij de Baader ook zo)
    3) iets langer kijken en wachten tot je hem ziet !?

Succes
    Slechts een kleine rimpeling in de ruimtetijd

Commentaar

Misschien overstraalde het maanlicht toch nog teveel.
      Anders weet ik het ook niet, welk occulair heb je gebruikt?
      Je moet wel een lage vergroting gebruiken.
      Telescopen: Celestron C8 F/10, Astro-Professional ED80 F/7, 127mm F/12 Maksutov-Cassegrain Monteringen: Orion Sky View Pro, Vixen New Polaris

Commentaar

Ik gebruikte een 32mm super plossl van TS.

Commentaar

Dan zou ik het er toch op houden dat de maan de nevel overstraalde!
          Telescopen: Celestron C8 F/10, Astro-Professional ED80 F/7, 127mm F/12 Maksutov-Cassegrain Monteringen: Orion Sky View Pro, Vixen New Polaris

Commentaar

Denk het wel. Kon m31 ook bijna niet zien met de maan aan de hemel dus hou het daar maar op . En de filter filtert ook licht weg dus al dan de maan daar ook nog eens bijkomt is het helemaal feest.......

Commentaar

Werken...
            X