Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Kamerplanetarium

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Kamerplanetarium

Ik had al eens zo'n apparaat gezien in de Kijk, volgens mij van Sega.
    Maar zag net op TS een soortgelijk apparaatje gezien van Vixen.

Zullen we hem met z'n allen gaan kopen en dan om de maand gaan ruilen?

http://www.teleskop-service.de/Vixen...tm#Planetarium
    Telescopen: Celestron C8 F/10, Astro-Professional ED80 F/7, 127mm F/12 Maksutov-Cassegrain Monteringen: Orion Sky View Pro, Vixen New Polaris

Cool ding

Misschien iets voor mij, moet nog steeds met mn verrekijker op pad om de sterrenbeelden te leren!!!
    Aangezien het weer en de maan niet echt meewerken laatste dagen is dit een prima oplossing :P
    Een optimist is niets meer dan een slecht geinformeerde pessimist (Theo Maassen)

Commentaar

Ziet er inderdaad erg leuk uit. Maar heb je geen donkere wanden nodig om alles goed te zien. Ik kan me voorstellen dat je met witte muren / plafond niet echt een mooi beeld krijgt.

Commentaar

Origineel geplaatst door dubbelster
        Ziet er inderdaad erg leuk uit. Maar heb je geen donkere wanden nodig om alles goed te zien. Ik kan me voorstellen dat je met witte muren / plafond niet echt een mooi beeld krijgt.
        Projectie werkt per definitie alleen op lichte muren. Zie het als een mini dia-prejector. Dia-schermen zijn ook altijd wit.
        "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

Jup, want zwart absorbeert licht. 8)
          "Wir sind Sternguckers und auch Fossil. Du?"
          - Roel & Steem, 2019

Commentaar

Jullie hebben helem,aal gelijk, te snel gereageert zonder na te denken.

Commentaar

Origineel geplaatst door Roel
              Projectie werkt per definitie alleen op lichte muren. Zie het als een mini dia-prejector. Dia-schermen zijn ook altijd wit.
              Daar had ik nog nooit over nagedacht eigenlijk

Ik denk dat je deze wel in het donker moet gebruiken, overdag denk ik niet dat je wat ziet.
              Telescopen: Celestron C8 F/10, Astro-Professional ED80 F/7, 127mm F/12 Maksutov-Cassegrain Monteringen: Orion Sky View Pro, Vixen New Polaris

Commentaar

Ik wil wel meedoen om gezamelijk dat ding aan te schaffen.
                Dan om de zoveel tijd laten rouleren, misschien wel tijdens starparty's

Groetjes,

Bandit (die het een leuk idee vind)
                Achromatologisch

Commentaar

Werken...
                X