Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Toon je sterrenwacht

Samenvouwen
Dit is een vastgezet onderwerp
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Tja, het is nog steeds buiten staan, maar gelukkig houden de schuttingen een hoop wind tegen en er is praktisch geen lichtvervuiling
    Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: rps20140513_213124.jpg views: 1 grootte: 114,1 KB id: 1070067
    Menno ; GSO 12" f/4, Skywatcher 120/900 ED, Skywatcher 127/1500 maksutov

Commentaar

Hier is dan mijn sterrenwacht:
      http://www.astrodomus.nl/sterrenwacht.htm
      Voeg bestanden toe
      Last bewerkt door jheuser; 14-05-14, 16:32.
      Robtics RC8, F8 (0,75 reducer: F6); Skywatcher ED80 F7,5; montering: NEQ6pro; Atik383L; gemodde Canon EOS450D; ALccd5 (QHY5) www.astrodomus.nl

Commentaar

[QUOTE=jheuser;639169]Hier is dan mijn sterrenwacht:

Ik blijf met de vraag zitten hoe je na een warme dag de warmte uit de stenen muur van het schuurtje weg krijgt. Volgens mij duurt dat een hele nacht.

Dan heb je toch een warme luchtstroom door de dak opening?
        HEQ5Pro SynScan Goto - AZ4 - Newton 150/f6,3 - 1e Kutter 110mm/f14,2 uitgeleend aan Sterrenwacht Tivoli - Bresser 76/f9,1 - Bresser Pluto 110/f4,5 - Skywatcher Startravel-120/f5

Commentaar

Origineel geplaatst door delphi46 Bekijk bericht

Ik blijf met de vraag zitten hoe je na een warme dag de warmte uit de stenen muur van het schuurtje weg krijgt. Volgens mij duurt dat een hele nacht.

Dan heb je toch een warme luchtstroom door de dak opening?
          Dat valt dus bijzonder mee. Ik zet sterrenwacht wel altijd 1 of 2 uurtjes van te voren open om te luchten. Op de foto zie je dat ik de buitenkant muur wit geverfd heb. Glas heeft een reflecterende laag. Muur zijkant waar de avondzon tegenaan staat heb ik hoge planten geplaatst en diezelfde muur is extra ge´soleerd. Schuifdak is dubbel uitgevoerd zodat die ook isoleert en op rest van ligt grind op.

Al met al is de schuur niet warm en na uurtje luchten prima afgekoeld voor een Astrofotografie sessie.
          Robtics RC8, F8 (0,75 reducer: F6); Skywatcher ED80 F7,5; montering: NEQ6pro; Atik383L; gemodde Canon EOS450D; ALccd5 (QHY5) www.astrodomus.nl

Commentaar

Werken...
          X