Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Barlow

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Barlow

Gisteren heb ik jupiter kunnen waarnemen met mijn intelliscope 8. het was wel mooi om te zien, alleen is het nog moeilijk om het oppervlakte duidelijk te kunnen zien.

dus wil ik een Balowlens 3x kopen.(http://telescoop.nl/product_info.php?cP ... b35edbf6bb) deze om precies te zijn. mijn vraag is als het wel een goed idee is om een barlow te kopen. en als deze barlow wel goed is.

Greetz Beenie

Met wat voor oculairen wil je de barlow gebruiken?

Commentaar

Als ik jou was zou ik een Orion shorty plus kopen, of een celestron ultima.
      Deze barlows bewijzen zich keer op keer, terwijl ik van die barlow nog nooit heb gehoord.
      Telescopen: Celestron C8 F/10, Astro-Professional ED80 F/7, 127mm F/12 Maksutov-Cassegrain Monteringen: Orion Sky View Pro, Vixen New Polaris

Commentaar

ik wil een sirius plossl 25mm en een 10 gebruiken voor de barlow.

Maar die Shorty-Plus kan maar 2x. en de andere die ik hiervoor wil is 3x. terwijl de 3x goedkoper is.

Commentaar

Er is een wijde verscheidenheid aan kwaliteit bij Barlows. Liever een goede 2x barlow dan een brakke 3x barlow! Slechte barlows zijn erg vervelend. Onscherpte, kleurfouten en dat soort ellende kan de boel aardig verzieken. Ik sluit me aan bij Ossi's antwoord: neem een barlow waarvan je weet dat die goed is. Dat hij 2x is in plaats van 3x lijkt me dan ruimschoots goedgemaakt worden door de mooiere beelden die je ermee krijgt.

[edit]: je intelliscope is geloof ik een 8" f/6 kijker? Dat betekent ongeveer 1200mm brandpuntsafstand. Gecombineerd met een 10mm oculair en een 2x barlow krijg je dan een vergroting van 240x. Meer dan meestal nuttig is in Nederland!
          The scientific theory I like best is that the rings of Saturn are composed entirely of lost airline luggage. ~ Mark Russell

A MacBook user!

Commentaar

Ok Thanks ,
            ik heb net ook gekeken bij telescope-service en bij hun is dat barlowlens een stuk goedkoper...

en ik denk dat ik ook nog extra oculairen gaat kopen. een paar van deze soort.
            http://www.telescope-service.com/eyepie ... tml#plossl
            zijn deze wel goed?

Commentaar

Plössls zijn één van de beste oculairen en helemaal niet duur in verhouding met andere oculairen.

Commentaar

OOh ok. Ik ben van plan om de shorty plus te kopen plus een 32mm en een 6mm Super Plossl van ts. mijn budget was ongeveer 200 euro dus dat komt goed uit.

Commentaar

Werken...
                X