Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

1.25" Shorty (Plus) 2x Barlow Lens

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

1.25" Shorty (Plus) 2x Barlow Lens

Ik heb dringend een nieuwe barlow-lens nodig. Nu is mijn oog gevallen op de 1.25" Shorty 2x Barlow Lens. Heeft iemand hier goede/slechte ervaringen mee?

Alvast bedankt.

Ik heb deze en ben er best tevreden mee .

Commentaar

Ik lees alleen maar lof over deze barlow, het is dan wel geen Televue, maar z'n geld zeker waard.
      Ik heb er zelf geen ervaringen mee, maar op CN lees ik alleen maar goede recensies
      Telescopen: Celestron C8 F/10, Astro-Professional ED80 F/7, 127mm F/12 Maksutov-Cassegrain Monteringen: Orion Sky View Pro, Vixen New Polaris

Commentaar

Het schijnt een hele goede te zijn.

Ik heb hem ook gekocht maar nog niet kunnen proberen.
        Kijk hier: http://www.astroforum.nl/viewtopic.php?t=2251

Het Hyperion oculair is 5mm met interne barlow dus dat gaat niet samen.

Maar hier staat ook nog een topic over barlows, en daar wordt hij als zeer goed geclassifeerd. http://www.astroforum.nl/viewtopic.php?t=2135

Ik zit er zelf aan te denken om de mijne te verkopen en er een goed oculair voor terug te kopen, maar daar twijfel ik nog over..

succes.
        Beter een GAT in je hand dan een hand in je ... :shock:

Commentaar

Om verwarring te voorkomen, heb je het over de Shorty of de Shorty Plus! freek?
          150mm F5 Newton op MON-2 Synscan
          Hyperion Zoom met Hyperion 2.25x Barlow, thats it!

Commentaar

Origineel geplaatst door Patrick
            Om verwarring te voorkomen, heb je het over de Shorty of de Shorty Plus! freek?
            Over allebei, ik zou graag het verschil willen weten tussen de Shorty en de Shorty Plus en of er een groot verschil zit in de kwaliteit. De Shorty kan ik namelijk voor 20 euro van iemand overkopen en de Shorty Plus ligt tegen de honderd aan qua prijs.

Commentaar