Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

1.25" Shorty (Plus) 2x Barlow Lens

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

1.25" Shorty (Plus) 2x Barlow Lens

Ik heb dringend een nieuwe barlow-lens nodig. Nu is mijn oog gevallen op de 1.25" Shorty 2x Barlow Lens. Heeft iemand hier goede/slechte ervaringen mee?

Alvast bedankt.

Ik heb deze en ben er best tevreden mee .

Commentaar

Ik lees alleen maar lof over deze barlow, het is dan wel geen Televue, maar z'n geld zeker waard.
      Ik heb er zelf geen ervaringen mee, maar op CN lees ik alleen maar goede recensies
      Telescopen: Celestron C8 F/10, Astro-Professional ED80 F/7, 127mm F/12 Maksutov-Cassegrain Monteringen: Orion Sky View Pro, Vixen New Polaris

Commentaar

Het schijnt een hele goede te zijn.

Ik heb hem ook gekocht maar nog niet kunnen proberen.
        Kijk hier: http://www.astroforum.nl/viewtopic.php?t=2251

Het Hyperion oculair is 5mm met interne barlow dus dat gaat niet samen.

Maar hier staat ook nog een topic over barlows, en daar wordt hij als zeer goed geclassifeerd. http://www.astroforum.nl/viewtopic.php?t=2135

Ik zit er zelf aan te denken om de mijne te verkopen en er een goed oculair voor terug te kopen, maar daar twijfel ik nog over..

succes.
        Beter een GAT in je hand dan een hand in je ... :shock:

Commentaar

Om verwarring te voorkomen, heb je het over de Shorty of de Shorty Plus! freek?
          150mm F5 Newton op MON-2 Synscan
          Hyperion Zoom met Hyperion 2.25x Barlow, thats it!

Commentaar

Origineel geplaatst door Patrick
            Om verwarring te voorkomen, heb je het over de Shorty of de Shorty Plus! freek?
            Over allebei, ik zou graag het verschil willen weten tussen de Shorty en de Shorty Plus en of er een groot verschil zit in de kwaliteit. De Shorty kan ik namelijk voor 20 euro van iemand overkopen en de Shorty Plus ligt tegen de honderd aan qua prijs.

Commentaar

Ah, de goede recensies gaan alleen over de Shorty plus!!
              Ik heb geen idee hoe die andere is!
              Telescopen: Celestron C8 F/10, Astro-Professional ED80 F/7, 127mm F/12 Maksutov-Cassegrain Monteringen: Orion Sky View Pro, Vixen New Polaris

Commentaar

Darn it , weeral te snel gelezen .
                Ik had het over de shorty plus .

Commentaar

Ik ga toch voor de Shorty Plus, als ik hoor hoe de ervaringen zijn lijkt me het een prima barlow.

Commentaar

Voor dat geld kun je ook al bijna een 2 dehands Big Barlow van Televue kopen. Die is 2", dan ben je ook klaar voor de toekomst
                    Ik ga die zeker nog een keer aanschaffen, alhoewel dat waarschijnlijk nog wel even zal duren.

Commentaar

Origineel geplaatst door Ossi
                      Voor dat geld kun je ook al bijna een 2 dehands Big Barlow van Televue kopen.
                      Heb je daar ook een linkje van ?

Commentaar

Origineel geplaatst door skywatcher
                        Origineel geplaatst door Ossi
                        Voor dat geld kun je ook al bijna een 2 dehands Big Barlow van Televue kopen.
                        Heb je daar ook een linkje van ?
                        Natuurlijk heb ik daar ook wel een linkje van
                        Ik heb bij mijn top drie van astronomie sites niet voor niets Astromart er bij staan

http://www.astromart.com/classifieds...fied_id=440676

Je zal ff moeten inloggen om de volledige advertentie te zien.
                        Hij is 119 dollar, misschien komt er nog 20 dollar aan verzendkosten bij, dus dan kom je op 140 dollar. Volgens de laatste wisselkoersen is dat grofweg 110 Euro.

Commentaar

Werken...
                        X