Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

WO upgrades

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

WO upgrades

Wo heeft 2 upgrades die voor mij in het oog schieten
    de eerste en duurste is de APOGRADE Fluorite lens
    Origineel geplaatst door WO

Allows you to upgrade Megrez 80 II SD, ZenithStar 80, Orion Express, Stellarvue Nighthawk II, Revelation 80, Observer 80, Astronomica 80, Geoptik 80, and all the other ZS80 achromat clones.
    De tweede en goedkopere is voor diegene die een "gewone" 2" WO zenithspiegel hebben , die hebben nu de mogelijkheid om de spiegel zelf te vervangen door een dielectic
    Origineel geplaatst door WO
    This is the exactly same mirror that is used in our renowned diagonals and is an exclusive product from WO: we do not sell this mirror to any other manufacturer. There are many "dielectric" mirrors on the market, the difference is the quality of the coating and number of layers, and especially the accuracy of the polishing.
    Ik heb ondertussen de dielectric besteld bij TS , al is er momenteel wacht/levertijd van 2 maanden daar die dingen besteld moeten worden bij WO .
    De prijs voor de Dielectic weet ik nog niet , maar voor de "apograde" is het 448 euro bij TS

De dielectic hebben ze geloof ik op voorraad bij Robtics als ik het goed heb.

Wel gaaf, je telescoop zo upgraden...
    150mm F5 Newton op MON-2 Synscan
    Hyperion Zoom met Hyperion 2.25x Barlow, thats it!

Commentaar

Weet je zeker dat je een dielectric wilt? Ik bedoel het is een heel hoop geld voor 2% meer :S. Ik heb zelf een 2" prisma van WO met 97% en ik durf erom te wedden dat die 2% helemaal niks toevoegd.

Commentaar

Origineel geplaatst door Sjors
        Weet je zeker dat je een dielectric wilt? Ik bedoel het is een heel hoop geld voor 2% meer :S. Ik heb zelf een 2" prisma van WO met 97% en ik durf erom te wedden dat die 2% helemaal niks toevoegd.
        Die twee procent heeft alleen zijn als je gaat fotograferen. Visuleel zie je ere niets van
        Dag FTD, Hallo Spotnet! Use Your Brain

Commentaar

Klopt Sjors , maar de dielectric coating gaat langer mee doordat deze nagenoeg krasbestending is.
          Dat kan van de alucoating niet gezegd worden , en die begint bij de mijne af te schilferen , al is dat momenteel miniscuul en uit het zicht van het oculair .

Commentaar

Bij deze even een reactie om miverstanden te voorkomen tav de "vage" W.O. specificaties met betrekking tot hun "fluorite" APOGrade lens.

Indien je bij deze W.O. "fluorite" lens een lens verwacht met een "echt" CaF element dan is dat bij de "APOGRADE Fluorite" duidelijk NIET het geval.

Het betreft hier een lens op basis van FPL-53 glas en dit zelfde glas is terug te vinden in de China ED's (Orion 80ED, Celestron 80ED, Skywatcher(Pro) 80 ED, Vixen ED80)
            De kleurcorrectie van de Apograde lens zou naar verluid wel beter zijn dan de China ED's (als ik me niet vergis door een andere onderlinge lensafstand te hanteren dan de China ED's)

Er zijn inmiddels al diverse discussies gevoerd op verschillende forums over het "oneigenlijk" gebruik van de term "fluorite".

Refractors met daarin een element van echt fluoriet (CaF) worden tegenwoordig overigens zeldzaam aangezien het kristal niet meer geproduceerd word.

Mvg,

Raimond.
            i love astronomie

Commentaar

De kleurcorrectie van de Apograde lens zou naar verluid wel beter zijn dan de China ED's (als ik me niet vergis door een andere onderlinge lensafstand te hanteren dan de China ED's)
              Ik heb een vergelijking gedaan tussen mijn orion 80 ED en mijn WO ZS80 FD.
              Qua kleuren correctie waren ze toch gelijk , maar de orion viel door de mand in het geval van contrast en scherpte behoud .
              De WO was dus net iets contrastrijker en had iets mee scherpte , wel moet ik er direkt bij zeggen dat ik het zag omdat ik er op lette.
              Het verschil is klein , zeer klein .
              Beide kijkers hebben nog steeds CA , maar dit valt beter op als een ster uit focus is .
              Mechanisch zijn beide kijkers ook goed maar de WO is wel beter .
              Voor alle duidelijkheid , deze bevindingen gaan slechts op voor MIJN orion en WO .

Commentaar

Werken...
              X