Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Nieuw objectiefje voor mijn 300D

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Nieuw objectiefje voor mijn 300D

Welke idioot kwam op de astrostart-party met een bigma aanzetten? Haha! Nou, de bigma (een MEGA sigma telelens 50-500) is het niet geworden: maar wel mijn nieuwe speeltje besteld:

Een canon 70-200 (4.0) L Lensje. Dat is top voor het geld. Het is een F4 lens. De 2.8 lenzen zijn 2x zo duur. Astrofotografie is mogelijk, maar daarvoor heb ik m niet primair gekocht.
    30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Ziet er goed nop
    Ik kan alleen maar zeggen dat ik ook zo een wil
    Telescopen: Celestron C8 F/10, Astro-Professional ED80 F/7, 127mm F/12 Maksutov-Cassegrain Monteringen: Orion Sky View Pro, Vixen New Polaris

Commentaar

Nop, welke camera raad je me trouwens aan? Een eos 300d of 350d? En welke objectieven zijn een beetje geschikt voor piggy back?

Ik zat zelf te denken aan de standaard kitlens en een 70-300mm apo van sigma. Maar het is altijd goed om de mening van iemand anders even te horen.

Commentaar

Camera? Kijk eens op dutchphotozone.com, daar zitten echte experts.
        Piggyback is het best met snelle (lage F-waarde) lenzen zonder zoom. Nadeel is dat je dus altijd aan een vaste vergroting zit. Daarom heb ik deze gekocht: optisch goed en toch zoom. Piggyback kan ook, maar ik fotografeer dan liever door mijn ed80.
        Maar iedereen is enthousiast over deze lens omdat hij redelijk goedkoop is voor een fluoriet. Bovendien schijnt de focus erg vlot te gaan.
        30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Goede keus !!!

Commentaar

Deze lens staat ook op m'n lijstje , ter vervanging van de 55/200 mm kitlens.

Commentaar

Daarom heb ik m ook aangeschaft. Hij is door iedereen geprezen om zn prijs/kwaliteitverhouding.

Commentaar

Deze? http://www.pixmania.nl/nl/nl/91648/a...200mm-f-2.html

Als het die is.....kan ik dan mischien een lening bij je afsluiten

Commentaar

Da's de f/2.8 Skyguy.
                  De duurdere dus , Die van Nop is een f/4.
                  Die is goedkoper EN lichter , maar heeft wel 2(?) stops minder waardoor je langer zal moeten belichten .
                  Nop heeft deze : http://www.pixmania.nl/nl/nl/91296/art/ ... -mm-f.html

Commentaar

Maar is ook factor 3 goedkoper haha

Commentaar

Origineel geplaatst door Nop
                      Maar is ook factor 3 goedkoper haha
                      ahem
                      Da's de f/2.8 Skyguy.
                      De duurdere dus , Die van Nop is een f/4.

Commentaar

Ja en dan omgekeerd geredeneerd haha!

Commentaar

Werken...
                        X