Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Focal reducer voor ED80

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Focal reducer voor ED80

Heeft iemand een tip voor mij?
    Ik zoek een focal reducer voor mijn ED80. Hoofdzakelijk voor korter belichten en niet voor groter beeldveld.
    Thanks!
    30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Dit is, zover ik weet dan, de enige focal reducer voor alle soorten kijkers, ongeacht hun f waarde. (want veel zijn alleen voor f-10 telescopen)
    http://telescoop.nl/product_info.php?cP ... 0dfc7384ab
    Deze is van het merk ATIK dat CCD-camera's maakt.
    Ik heb zelf ook zo'n 0.5X reducer, en het werkt prima
    Bresser Messier N-203

Commentaar

Hey bedankt! Grappig kost niet veel en zou ik ook kunnen gebruiken voor mijn C8, maar of ie voor de 8cm kan?
      30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Tuurlijk kan ie daarvoor.
        Maar waarom wil je op je ED80 een focal reducer??
        De focale lengte is toch al vrij kort?
        Telescopen: Celestron C8 F/10, Astro-Professional ED80 F/7, 127mm F/12 Maksutov-Cassegrain Monteringen: Orion Sky View Pro, Vixen New Polaris

Commentaar

ik denk juist voor een C8 (lange brandpunt afstand), maar dat kan ik niet uit ervaring zeggen of het ook daar goed voor werkt...

Voor je 80ED zal het zeker werken, op mijn oude telescope: een 70mm f-5 refractor, werkt het prima. Al is het idd Ossi zegt voor dit soort telescopen is zo'n focus reducer alleen nodig als je bv grote delen van de melkweg vast wil leggen.
          Bresser Messier N-203

Commentaar

hoe zit het dan met de kleurcorrectie van die reducer eigeklijk?

Commentaar

De al ruim aanwezige kleurfout in die ETX70 van mij, wordt niet versterkt, noch vermindert, met die reducer.
              Bresser Messier N-203

Commentaar

Zeg nop, om met je eos foto's te maken met die 80ed heb je dan toch een 2" nodig niet dan? En als ik met niet vergis is deze focal reducer 1.25".

Commentaar

oww sorry, ja deze is inderdaad maar 1.25"
                  Bresser Messier N-203

Commentaar

Nouja, sorry? Niks sorry, ik ga deze dus wel halen denk ik Thx voor de tip moet ik dus zeggen.

Commentaar

Ik maak al mijn foto´s door een 1.25` (met een adapter voor 2") . De CCD chip is bij mijn weten niet zo groot dat je 2` nodig hebt. Dus dan zou die atik wel kunnen!

Commentaar

Werken...
                      X