Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Hulpmidelen

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Hulpmidelen

Welke hulpmiddelen gebruiken jullie bij het waarnemen?

Ikke een Sky atlas voor het opzoek werk buiten. En voor de waarnemingen met de verrenkijker heb ik ook nog een stars dit is een klein handig boekje met alle sterrenbeelden met daar in alle deepsky objecten die in dat sterrenbeeld te zien zijn.

Ik gebruik zo'n 15 programma's :lol:

Commentaar

Ik gebruik sky map pro. Ik ga van te voren bepalen welke objecten ik wil gaan bekijken en daar print ik dan kaartjes van uit. Als ik elke keer naar binnen moet om op het computer scherm te kijken wennen mijn ogen niet aan het donker en ik kijk veel naar deepsky dus daarom print ik ze maar

Commentaar

ik een boek en een uittreksel van Sky en Telescoop

Commentaar

hulpmiddelen:

de mijne :
          Door Steven O'Meara:
          Deep space companions: The Messier objects
          Deep Space companions: The Caldwell objects
          een paar andere dikke pillen met alle andere voor amateurs zichtbare objecten met beschrijvingen met wat je kunt verwachten met 4" ,6", 10" of zelfs 14"kijkers
          verder The Sky/ Starry Night/Digital Sky/Carte du ciel enz.
          al met al (tijdschriften meegerekend) 20 kg lectuur als t niet meer is
          plus een programma waarmee ik text om kan zetten in gesproken taal wat ik op mn walkman zet. deze leest me dan weer voor over het object welk ik bekijk op dat moment, gewoon ff een flinke pagina inscannen en omzetten en vervolgens op je walkman zetten.
          klinkt bizar maar je leert zo een hoop op een "actieve" manier.
          Geniet meer van de kleine dingen in het leven,
          Word macro-fotograaf! Canon 350d +180mm macro/sigma + 90 mm macro/tamron :D

Commentaar

Werken...
          X