Announcement

Collapse
No announcement yet.

Groene laserpointers gevaarlijk of niet?

Collapse
This topic is closed.
X
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Stout met een dikke laserpointer:
    http://www.youtube.com/v/pknMl94Nrfk
    "Zu groß, zu klein, Er könnte etwas größer sein..."

Comment

Wie er nog één wil: op Ebay staan er laserpointers van 80 mW van een Duitser voor 25 euro.

Comment

Burns eyes easily, ..... AND AGAIN !

Comment

Heb er net 3 besteld. Ik ben er achter dat 30mW (niet getuned) het fijnste is voor ons doel: het aanwijzen van sterren.
          10mw is echt wat te zacht, 20mw redelijk en 30 is erg fijn. Was ook niet duur. Afhankelijk van je Ebay actie ongeveer 50-75 euro.
          20cm Hofheim |10cm Polarex | 5cm Lunt | Swarovski 12*50 EL

Comment

iemand een foto van zoiets werkend s'nachts? of is dat niet te zien?
            We're all going in the same direction - the future!

Comment

Originally posted by MartijnC
              iemand een foto van zoiets werkend s'nachts? of is dat niet te zien?

Comment

Hmmm , die foto heb ik al eens eerder gezien .

Comment

Laser pointer.

Ik heb er gister ook een besteld via e-bay.
                  Dit is het item nummer 200135691170.
                  Ik heb al een e-mailtje gekregen dat hij al is opgestuurd.
                  Duurt tussen 5 en 20 dagen dus afwachten.
                  Kan ik eindelijk mijn vrouw eens aanwijzen welke ster ik bedoel!
                  Zal het laten weten wanneer ie binnen is.
                  Celestron Nextstar 6SE

Comment

die laser zijn erg gevaarlijk hoor! ik zal als ik jou was een brilletje aan schaffen, dat zorgt er voor dat het heel wat veiliger word, schijn je bijvoorbeeld op een ijzeren pot in de tuin en het weerkaatst in je ogen dan ben je de l*l voor je hele leven, en zon brilletje is echt niet duur! oh en voor mensen die er wat meer over willen weten,

http://www.wickedlasers.com

Comment

Deze was ook gaaf

EDIT: Formaat foto gewijzigd in verband met forum layout . Moderator Skywatcher
                      We're all going in the same direction - the future!

Comment

laser

De bedoeling is om sterren en sterrenbeelden aan te wijzen. Als je ermee gaat lopen spelen ja dan zullen zulke dingen gebeuren.
                        Je moet hem gebruiken waar hij voor dient dan is er niks aan de hand lijkt me.
                        Wil niet zeggen dat je er voorzichtig mee moet zijn.
                        Celestron Nextstar 6SE

Comment

Helemaal met je eens. Bij Copernicus lopen maar een paar mensen met zo'n ding, reuze handig en de eigenaars gaan er verantwoordelijk mee om.

Afgezien van spelen, denk ik echter dat als deze dingen erg populair gaan worden en je, met zeg een groepje van 10 a 15 mensen een waarneemavond aan het houden bent, dat ik al gauw wat paranoia ga worden met 6 of 10 van die dingen om mee heen! Niet iedereen is even handig namelijk.

Als je bijvoorbeeld ziet hoe stom sommige mensen met een gasbrander lopen als ze afgeleid zijn door een gesprek of door een telefoontje.. of hoe mensen met vleesmes door een drukke restaurantkeuken lopen..even naar de koeling rennen voor een plakje zalm met een zo'n ding in je hand. Mensen die met hun handen 'praten'... ik denk dat je echt met het idee moet lopen dat je een doorgeladen pistool in je hand hebt... altijd naar boven richten, direct uit als je iets aangewezen hebt en zo etc etc
                          "Zu groß, zu klein, Er könnte etwas größer sein..."

Comment

Hmm als jullie straks allemaal met van die lasers gaan lopen zwaaien dan koop ik denk ik toch maar eens een laserbril of ga ergens in me uppie waarnemen. Ti's leuk speelgoed misschien maar is het ook echt nodig ? Je kan ook je telescoop op het object richten dat je aan een ander wilt laten zien en hem dan via de zoeker of reddot-finder laten zien waar die aan de hemel staat.

Comment

Inderdaad, je kan zelf wel verantwoordelijk genoeg zijn, maar er zijn en blijven nu eenmaal rare en/of onhandige mensen. Of er loopt een kind rond die zo'n ding wel stoer vindt en van iemand leent!

In het verkeer ben ik ook alleen bang voor de reacties van andere weggebruikers, die zonder richting aan te wijzen op jouw weghelft vlak voor je langs schieten. Daar kun je het mee vergelijken.

Zelf lijkt me zo'n laserpointer reuze handig, maar wil hem voor geen geld in huis halen!

Comment

Ik heb een tijd geleden ook een laser besteld bij WickedLasers (zie eerder bericht)

Dit is een 55Mw laser dus zeer krachtig. Het maakt trouwens niet uit wat voor een laser er in je oog schijnt, je hebt al snel genoeg letsel. (De oogreflex is zelfs te langzaam om dit te kunnen voorkomen)

Zodra laserstralen gesplitst worden vervalt de kracht al snel, dus als er inderdaad op een metalen pot in de tuin word geschenen zal de reflectie bijna niks aan kunnen richten, wat vele malen gevaarlijker is zijn de ramen omdat deze erg vlak zijn en de bundel (redelijk) geconcentreerd houden.

Een paar vrienden van mij wilden er natuurlijk mee spelen. Na ze tachtig keer erop hebben gewezen dat ze geen speeltje in hun handen hadden, maar een gevaarlijk apparaat en ook uitgelegd te hebben absoluut niet in de ramen te schijnen omdat de reflectie hemzelf maar vooral de mensen die er omheen stonden letsel aan kan brengen ging er kneus van een vriend toch in de ramen schijnen.. Nadat ik de beam langs me zag passeren heb ik de pointer direct uit zijn handen gerukt en bij mezelf nagedacht: "Niet iedereen is zo volwassen en pienter als jezelf of zoals je dit van die persoon verwacht"

Leen dus NOOIT de pointer aan iemand uit, ook niet waar je zelf bijstaat. Sommige mensen lijken er mee om te kunnen gaan en lijken ook de gevaren te beseffen, maar als iemand zo'n pointer eenmaal in zijn handen heeft zal deze persoon veranderen in een klein kind. (Zelfs ik ben er erg zoet mee geweest)

Gelukkig ben ik wel zo pienter dat ik deze gevaren van te voren allemaal hebt opgezocht ook bij wickedlasers zelf en dus hier van af weet.

Maar helaas schaam ik me er wel voor dat ik deze pointer heb overhandigd aan een ander. Gelukkig is er niks gebeurd maar waar ik jullie op wil duiden: "Een ongeluk zit in een klein hoekje"
                                "Have you ever tried to imagine how huge the universe is? I've tried it many times.."

Comment

Working...
                                X