Announcement

Collapse
No announcement yet.

Groene laserpointers gevaarlijk of niet?

Collapse
This topic is closed.
X
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

http://www.wickedlasers.com/ dit is een leuke site waar je lasers kunt kopen. en er zijn ook filmpjes die je kunt bekijken wat je allemaal met een laser kunt doen. Best Geinig om te zien..

Comment

Originally posted by Beenie Man
      http://www.wickedlasers.com/ dit is een leuke site waar je lasers kunt kopen. en er zijn ook filmpjes die je kunt bekijken wat je allemaal met een laser kunt doen. Best Geinig om te zien..
      Ze zijn niet goedkoop daar.
      Ik heb mijn 20mW voor 50 euro uit Hongkong
      Telescopen: Celestron C8 F/10, Astro-Professional ED80 F/7, 127mm F/12 Maksutov-Cassegrain Monteringen: Orion Sky View Pro, Vixen New Polaris

Comment

Ossi, waar had je 'm ook alweer besteld? Ik wil er ook wel een.
        The scientific theory I like best is that the rings of Saturn are composed entirely of lost airline luggage. ~ Mark Russell

A MacBook user!

Comment

Originally posted by Brinx
          Ossi, waar had je 'm ook alweer besteld? Ik wil er ook wel een.
          Brinx,
          Kijk gewoon ff wat rond op Ebay en zoek op 'green laser'.
          Ik heb die van mij in Engelse Ponden betaald.
          Jij gebruikt toch ook Paypal?? Dus dan maakt het niet zoveel uit in welke valuta je betaalt.
          Het kost uiteraard wel wat voor de omwisselkoers
          Telescopen: Celestron C8 F/10, Astro-Professional ED80 F/7, 127mm F/12 Maksutov-Cassegrain Monteringen: Orion Sky View Pro, Vixen New Polaris

Comment

Zoek op Ebay maar ff op dit nummer: 260016290071
            Dan kom je bij de verkoper waarbij ik heb gekocht.
            Alhoewel hij geen goedkope 20mW meer heeft, maar wel de 10mW, die zeker wel goed is.

Comment

Ik heb er zelf ook een.

Ik heb hem gekocht bij de kijkschop voor 25 eurie, klasse 2 rode laser.
              Ik wil morgen even naar Duitsland waar je ook lasers kan kopen van klasse 3 (en gewoon in de supermarkt niet normaal meer).
              "Een leven kan niet mislukken, want een leven kan ook niet lukken"

Comment

Ossi, bedankt voor de tip. De 20 mw groene laserpointers lijken vreemd genoeg allemaal 'op' te zijn op Ebay. 20 mw was eigenlijk wel het minimum vermogen waar ik op uit was, na jouw eigen ervaringen gelezen te hebben.
                The scientific theory I like best is that the rings of Saturn are composed entirely of lost airline luggage. ~ Mark Russell

A MacBook user!

Comment

Originally posted by ArieV
                  Ik heb er zelf ook een.

Ik heb hem gekocht bij de kijkschop voor 25 eurie, klasse 2 rode laser.
                  Ik wil morgen even naar Duitsland waar je ook lasers kan kopen van klasse 3 (en gewoon in de supermarkt niet normaal meer).
                  Ik geloof dat jij een ander soort laser bedoeldd ArieV

Wij hebben het over groene lasers, die kun je zien in de lucht en een rode laser niet

Comment

Originally posted by Brinx
                    Ossi, bedankt voor de tip. De 20 mw groene laserpointers lijken vreemd genoeg allemaal 'op' te zijn op Ebay. 20 mw was eigenlijk wel het minimum vermogen waar ik op uit was, na jouw eigen ervaringen gelezen te hebben.
                    Om eerlijk te zijn zou ik ook al blij zijn met een 10mW hoor
                    Maar je kan ook voor de 50mW gaan
                    Kun je ballonen op afstand laten knallen (of was dat nou pas bij 200mW )

Comment

Bij sterrenwacht eclyptica verkopen ze ook die laserpointers. Ze hebben ze in het groen en rood. En de rode zijn sterk genoeg om ze wel te zien (100 MW)

http://www.ecliptica.org/merchandise/3_0_laser.htm

Comment

Ik heb net via Conrad een groene laser pointer besteld
                        Technische specificaties:
                        Laserpointer van klasse 2
                        Golflengte 532 nm
                        Laservermogen < 1 mW
                        Afm. (xl) 16 x 154 mm
                        Gewicht 75 g.

Laservermogen is niet echt veel, maar ik denk dat ik toch nog redelijk dingen kan aanwijzen met de pointer. Tevens zijn pointers erg makelijk op te voeren van 1mW naar 14/ 18mW. In elke pointer zit namelijk een potschroefje die het vermogen van de laser bepaalt vanuit de batarij. Deze moet je met de klok meedraaien voor meer vermogen en tegen de klok in voor minder vermogen. Wel een nadeel je levensduur gaat er wel van achteruit.

Tevens voor de echte techneuten onder ons, kun je ook nog wat electronische aanpasingen doen, waardoor je nog meer vermogen krijgt.
                        "Een leven kan niet mislukken, want een leven kan ook niet lukken"

Comment

Oppassen geblazen! In Chersonissos (Kreta - Griekenland) lopen sommige barlokkertjes met die dingen rond zodat ze aan kunnen wijzen waar hun kroeg of club zit, of om de toeristen ermee te plagen. Ze schuwen het echter niet om met die dingen dwars door de menigte heen te wijzen op ooghoogte. Vaak letten ze niet eens op wat ze doen en schijnen ze in het wilde weg zonder te kijken wat ze doen.
                          What happens in Cygnux X-1
                          Stays in Cygnux X-1

Comment

Originally posted by Beenie Man
                            Beenie, welke heb jij hier gekocht.. Is dat de Basic -> http://www.wickedlasers.com/products.php?content=basic

*Edit*

Welke kan ik beter kopen?

Deze -->Green 35Mw
                            Of
                            Deze -->Red 100 Mw
                            "Have you ever tried to imagine how huge the universe is? I've tried it many times.."

Comment

Ik heb de volgende besteld: Advanced Excel 55Mw

Name: 55mW
                              Range: 25 Miles
                              Output power: 55mW CLASS 3B
                              Operation voltage: 3V
                              Output model: CW
                              Average loop: <550mA
                              Battery source: 2xAAA Batteries
                              Dimensions: 13x143mm
                              Laser lifetime: 3000-5000 hours
                              Battery lifetime: 2.5 Hours
                              Crystal efficiency: Very good
                              Beam divergence: <1.2mRad

Ik ben erg benieuwd :lol:
                              "Have you ever tried to imagine how huge the universe is? I've tried it many times.."

Comment

Wij (een waarnemende buur en ik) hebben samen een 20 mw laser gekocht op ebay. Gisterenavond hebben we hem uitgetest en hij doet het erg goed . De beam zie je niet stoppen. Om eens te testen ben ik es tot 500 meter weg gereden en de straal zieje zo boven je langs passeren .

Ik voel me een klein beetje schuldig want dit is al zo erg als een (verdomde) skytracer. Hopelijk zie je het toch niet t ver... (ondertussen heeft m'n buur wel een 0-mag zoeker en ik een goeie manier om m'n poolas af te stellen )
                                Groetjes uit de westhoek,
                                Karel.

Comment

Working...
                                X