Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

12V Adapter

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

12V Adapter

Hey,

De Meade LX90 heeft een aansluiting voor een 12V adapter, ik heb er meerdere geprobeert en die passen allemaal niet. Nu kost de orginele 12V adapter 60 euro (wat natuurlijk een belachelijk bedrag is), dus ik vroeg me af of er een alternatief is. De adapter kan je ook gebruiken voor de ETX-serie...

Alvast bedankt he..

ik heb gewoon de standaard gekocht want ik wil het risico niet lopen ookal weet ik hoe ik ze moet maken.

Commentaar

Ik heb er bij de conrad een paar bestelt, zoek maar eens naar de voltcraft ca 2000 kleingeräte adapter. Werkt perfect voor de etx.

Als het voltage maar klopt en je een niet al te hoog amperage kiest kan het geen kwaad. ca 1500 tot 2000 miliampere is goed.

Commentaar

voltage is hier vooral van belang,en polariteit
        amperage is goed als je er meer aan wil hangen
        (je weet wel ,kijker pc ,camera ,ijskast,... )

Commentaar

Hmm, maar zoals Erwin zei, dat ie het risico niet wilde lopen... Is er hier een risico? Kan de adapter schade aanrichten als hij niet helemaal goed is?

Commentaar

een te hoge voltage of een verkeerde polariteit kan de printplaat laten doorbranden
            dus tenzij je zeker weet dat het juist is,niet gebruiken (ook ivm. garantie)

Commentaar

heb het met ETX 105 gehad dat hij me hoofdprintplaat aangefikt was

Commentaar

In ieder geval, de adapter die ik eerst noemde is een goede :thumbup:

Commentaar

Origineel geplaatst door SkyGuy
                  In ieder geval, de adapter die ik eerst noemde is een goede :thumbup:
                  *klik*

Deze bedoel je dus? Scheelt wel wat in de prijs:P

*Linken naar de site conrad.nl kan niet, dus skyguy als je er eventjes tijd in wilt stoppen moet je daar ff kijken

Commentaar

STEKKERNETVOEDING SNG 1500/12
                    Zoek deze maar eens bij conrad.

AUTO-ADAPTER CA2000
                    En deze voor en de auto.

Gewoon bij de zoekfunctie van conrad invoeren en je krijgt ze vanzelf te zien. Ik raad je aan de auto adapter te kopen en er een power station bij te kopen (zoiets) Je hoeft m niet van telescope service te bestellen want daar is i nogal duur, heb er zelf een van de blokker gekocht voor 30 euro 8)

Commentaar

Werken...
                    X