Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

2" SCT Visual Back

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

2" SCT Visual Back

Ik ben komende maand de trotse eigenaar van een 8" Celestron SCT
    Alleen nu moet ik nog een visual back hebben. Wie weet welke ik moet nemen en hoeveel gaat dat ongeveer kosten??

Zit zelf toch te denken aan een 2" visual back, maar weet niet zeker of die er wel op past!?
    Telescopen: Celestron C8 F/10, Astro-Professional ED80 F/7, 127mm F/12 Maksutov-Cassegrain Monteringen: Orion Sky View Pro, Vixen New Polaris

http://www.ganymedes.nl 55 euro
    leuk ding en beschadigt je prisma niet ! ( zijn betere maar kosten meer en deze is voor mij goed genoeg terwijl er kleine 1,5 kilo aan troep eraan hangt ( oculair en 2'' prisma ) )

Commentaar

Oke ik heb nog een vraagje
      Hoe zit het met 90 graden spiegels. Kun je daar ieder willekeurige voor nemen of moet je daar ook speciale voor een SCT voor kopen??

Ik wil zelf graag een 2" exemplaar aanschaffen, doe het dan ook maar direct goed natuurlijk he.
      Telescopen: Celestron C8 F/10, Astro-Professional ED80 F/7, 127mm F/12 Maksutov-Cassegrain Monteringen: Orion Sky View Pro, Vixen New Polaris

Commentaar

Wat gaaf Ossi, gefeliciteerd! Ik zit eigenlijk in hetzelfde schuitje, ik wil ook nog een 2" visual back + prisma + oculairs kopen. Op het moment heb ik nog geen onderzoekje gedaan naar verkrijgbaarheid en prijzen, maar dat gaat de komende tijd zeker gebeuren.
        The scientific theory I like best is that the rings of Saturn are composed entirely of lost airline luggage. ~ Mark Russell

A MacBook user!

Commentaar

Toch nog ff een vraagje ter verduidelijking.
          Er zijn 2 verschillende soorten diagonals te verkrijgen.
          Gewone, en speciale voor de SC Telescopen.

Als ik die speciale voor de SC Telescopen bestel, heb ik dan nog steeds een visual back nodig? Visual back heb ik ondertussen al gekocht, kan ik nu dan net zo goed een gewone 2" diagonal kopen?

Ik heb zelf het idee dat ik die diagonal voor SCT's gewoon in de achterkant kan schroeven. Maar heb je dan niet een probleem als je ze wil bijdraaien :scratch: want dan zit toch die hele diagonal los??

Commentaar

Origineel geplaatst door Ossi
            Toch nog ff een vraagje ter verduidelijking.
            Er zijn 2 verschillende soorten diagonals te verkrijgen.
            Gewone, en speciale voor de SC Telescopen.

Als ik die speciale voor de SC Telescopen bestel, heb ik dan nog steeds een visual back nodig? Visual back heb ik ondertussen al gekocht, kan ik nu dan net zo goed een gewone 2" diagonal kopen?

Ik heb zelf het idee dat ik die diagonal voor SCT's gewoon in de achterkant kan schroeven. Maar heb je dan niet een probleem als je ze wil bijdraaien :scratch: want dan zit toch die hele diagonal los??
            de SCT diagonalen draai je achterop wat steviger maar niet te gebruiken in samen werking met refractors en andere kijkers met een 2'' houder

Commentaar

Ja oke, dacht ik al.
              Maar stel dat je de telescoop helemaal opzij hebt hangen, normaal gesproken draai je dan ff je diagonal bij zodat je er weer recht in kan kijken toch!
              Maar kan dat wel dan met die SCT diagonals, als je die draait, dan draai je m zeker gewoon los uit de telescoop??

Commentaar

nee ken je wel gewoon draaien maar dat vind ik dus prutzooi omdat je dan je diagonaal en de schroefdraad met 2 handen vast moet houden

Commentaar

Dus volgens jou is het gewoon aan te raden om een gewone 2" diagonal te kopen??

Commentaar

ik vind van wel want ken je ook in andere kijker gebruiken dan ( refractors enz )

Commentaar

Hallo Ossi ik heb zelf een 2"spiegel voor sct C8
                      als je tijden het opserveren je scoop gaat verdraaien trek je de schroef even los en verdraai je de spiegel daar krijg je snel hangigheid in maar je kan ook je siegel zodanig op je kijker scgroeven dat je in alle standen aardig uit de voeten kan even oefenen en koop een 2"met dierecte aansluiting dan bespaar je het geld van een visual back een goede spiegel met sct aansluiting koop je bij ROBTICS voor 145,- ik heb hem zelf en ben er zeer tevreden mee Gr Ruud
                      Alles komt goed

Commentaar

Daar kom je een beetje laat mee Ruud
                        Visual Back heb ik al een tijd binnen, koste maar 20 euro ofzo. Diagonaal heb ik ook al, die koste een euro of 50.
                        Ik denk dat een visual back wel handig is voor fotografie, maar dat moet ik allemaal ooit nog een keer uitzoeken.
                        Bedankt in ieder geval.

Commentaar

C8

Hoi,

Mooi hoor. Dat is een prima alround kijker.
                          ik zou je willen adviseren om bob knobs te kopen. Dat vereenvoudigd het collimeren aanzienlijk. Want ik geloof dat die bij een C8 er niet op zitten.

gr Arend
                          http://www.inhetdonker.nl
                          Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat. Groetjes Arend

Commentaar

Werken...
                          X