Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Meade series 3000 40mm oculair

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Meade series 3000 40mm oculair

Ik kan tegen een zeer redelijke prijs een dergelijk oculair van iemand overnemen. Heeft iemand ervaringen hiermee? Het lijkt me wel een geschikt oculair om grote diffuse nevels te bekijken.
    "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Re: Meade series 3000 40mm oculair

Origineel geplaatst door Roel
    Ik kan tegen een zeer redelijke prijs een dergelijk oculair van iemand overnemen. Heeft iemand ervaringen hiermee? Het lijkt me wel een geschikt oculair om grote diffuse nevels te bekijken.
    mhm de serie 3000 is behoorlijk oud roel..

Commentaar

Origineel geplaatst door djgoldwing
      Hmm... mijn telescoop is ook oud, de rest van mijn oculairen is oud, mijn montering is oud, en toch werkt het nog perfect.

Gaan Meade-oculairen maar een paar jaar mee ofzo?

Commentaar

Origineel geplaatst door djgoldwing
        Hmm... mijn telescoop is ook oud, de rest van mijn oculairen is oud, mijn montering is oud, en toch werkt het nog perfect.

Gaan Meade-oculairen maar een paar jaar mee ofzo?

mhm lol

ik zeg alleen maar. dat er van serie 3000 naar 4000 heelveel veranderd is ( een veel makkelijker met een oogschelp )

en de serie 4000 kost helemaal niet meer duur.
        ik zou tog doorgaan voor wat nieuwere roel.

Commentaar

Wat is er allemaal aan veranderd, dan (afgezien van een andere 'oogschelp' en rubbergrip-flauwekul)?

Commentaar

Wat is er allemaal aan veranderd, dan (afgezien van een andere 'oogschelp' en rubbergrip-flauwekul)?
            de coatings. en het aantal lensen ontwerp dacht ik.

Commentaar

Ik zou sowieso al niet voor de 40mm gaan.
              Aangezien die hetzelfde beeldveld geeft als de 32mm.
              Daarnaast is de 40mm weer een stukkie groter en zwaarder.

Mogen wij weten wat een gereduceerd tarief is?? Zonder prijs weten wij nog steeds niet veel natuurlijk.
              Heb zelf een 16mm van de 3000 serie. Ben er niet ontevreden over hoor.
              Telescopen: Celestron C8 F/10, Astro-Professional ED80 F/7, 127mm F/12 Maksutov-Cassegrain Monteringen: Orion Sky View Pro, Vixen New Polaris

Commentaar

Nee, ik had op internet en bij een echte kenner (haha) al wat vergelijkend warenonderzoek gedaan. Dezelfde man had immers ook nog een Celestron 32mm Plossl te koop.

Ik ben toch voor de 32mm gegaan, deze heb ik dus nu gekocht voor maar 20 euro! Koopje!

De Meade moest overigens 25 euro gaan kosten (ook niet duur)

Commentaar

Argh! Ik kreeg gisteren (na het overmaken van het geld) een mailtje van de oculairen-man, dat hij een enorme blunder had gemaakt.

Hij had helemaal geen 32mm Celestron, maar een 26mm Celestron... En dat is toch even wat anders.

Maar hij wist het goed gemaakt: voor het overgemaakte bedrag wilde hij beide oculairen (een Meade 3000 40mm Plossl en de Celestron 26mm Plossl)wel naar mij toesturen. Als excuus en ter compensatie van zijn blunder. Of ik daarmee akkoord kon gaan!

Beide oculairen voor E20,-!!!!!

Nou, zulke blunders mogen mensen vaker maken, hoor!

Commentaar

Jippie! De twee oculairen zijn vandaag in perfecte staat aangekomen. Het zijn direct de twee zwaarste in mijn collectie geworden! Vooral die 40mm is echt een monstertje. Vanavond meteen uittesten dus!

(Ik wist trouwens niet dat er ooit Meade produkten in Japan zijn gemaakt. Er staat namelijk "Japan" op het doosje en op het oculair zelf. De Celestron is overigens een Taiwanees)

Commentaar

Ik ben benieuwd hoe ze bevallen, Roel!

Neem je trouwens een scoopje mee naar Turkije?
                      The scientific theory I like best is that the rings of Saturn are composed entirely of lost airline luggage. ~ Mark Russell

A MacBook user!

Commentaar

Origineel geplaatst door Brinx
                        Neem je trouwens een scoopje mee naar Turkije?
                        Nee, ik heb na lang wikken en wegen (?) besloten om de kijker toch maar thuis te laten, hij is toch best zwaar en ik wil de eclips ook eigelijk gwoon op mijn rug in het gras met een verrekijker bekijken.. Anders wordt ik in die vier minuten gek van de stress. Ik neem trouwens wel de videocamera van mijn pa mee, mijn vriendin wil wel filmen, dus ik kom in ieder geval niet met lege handen thuis!

Commentaar

Weet je dat zeker, roel?
                          30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Origineel geplaatst door Nop
                            Weet je dat zeker, roel?
                            Maak me nou niet aan het twijfelen, Nop!!!!!!
                            Nee, ik hou het echt bij een verrekijker.

Commentaar

Echt? Ik hoor twijfel in je stem. Een kijker mee is wel enorm leuk hoor!
                              30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Werken...
                              X