Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Televue plossl's

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Televue plossl's

Hoe zit het met de plossl serie van Televue.
    Daar hoor je eigenlijk nooit wat over.

Is dat een beetje prima spul of kun je net zo goed van Orion ofzo plossl's halen??
    Telescopen: Celestron C8 F/10, Astro-Professional ED80 F/7, 127mm F/12 Maksutov-Cassegrain Monteringen: Orion Sky View Pro, Vixen New Polaris

Oculairen van TV behoren tot de beste die momenteel te koop zijn. Het verschil zeker niet groot te noemen maar het is er toch. Betere coatings en preciezere afwerking om maar enkele voorbeelden aan te halen waar TV al op uitblinkt.

De prijzen zijn natuurlijk gelijkaardig. Terwijl je een plössl van Celestron of een ander merk voor -35€ kunt kopen zal je voor een TV makkelijk 90 of meer betalen. Voor kwaliteit betyaal je natuurlijk.

Ben je van plan eentje te kopen of wil je gewoon wat info inwinnen?

Commentaar

Origineel geplaatst door Kip
      Oculairen van TV behoren tot de beste die momenteel te koop zijn. Het verschil zeker niet groot te noemen maar het is er toch. Betere coatings en preciezere afwerking om maar enkele voorbeelden aan te halen waar TV al op uitblinkt.

De prijzen zijn natuurlijk gelijkaardig. Terwijl je een plössl van Celestron of een ander merk voor -35€ kunt kopen zal je voor een TV makkelijk 90 of meer betalen. Voor kwaliteit betyaal je natuurlijk.

Ben je van plan eentje te kopen of wil je gewoon wat info inwinnen?
      Nou ik wil gewoon weten wat het verschil tussen de plossl's. Ik weet dat de occulairen van TV geweldig zijn. Nagler Radians noem ze maar op.
      Maar eigenlijk lees je nooit wat over de plossl's van TV
      Telescopen: Celestron C8 F/10, Astro-Professional ED80 F/7, 127mm F/12 Maksutov-Cassegrain Monteringen: Orion Sky View Pro, Vixen New Polaris

Commentaar

Hoe zit het met TV plossl oculairen

De plossl van TV zijn goed en van Celestron Ultima zijn ook prima
        Van beide oculairen stond in Sky and Telescope een test van div oculairen en daarbij kwamen van Celestron en TV het beste naar voren.

Zelf gebruik ik de plosslvan TV en deze bevallen prima
        Kijk goed om je heen als je ze gaat aanschaffen van TV
        TS in Duitsland is een goede optie

Clear Sky Ad
        Refraktôh luvâh

Commentaar

T ekoop

Hallo,

Gelijk even reclame maken . Alhoewel het geen plossl is
          heb ik een Tel vue NAGLER 9 mm Wieldfield te koop.

Hij is in absolute nieuw staat. De nieuwprijs is 335 euro.
          Voor 200 euro doe ik hem weg.

Wellicht ook een ideetje.

Dit is werkelijk een top oculair.

gr Arend
          Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat. Groetjes Arend

Commentaar

Re: Televue plossl's

Origineel geplaatst door Ossi
            Hoe zit het met de plossl serie van Televue.
            Daar hoor je eigenlijk nooit wat over.

Is dat een beetje prima spul of kun je net zo goed van Orion ofzo plossl's halen??
            Een beetje de beste Plössls die er bestaan, en eigenlijk nauwelijks duurder dan Ultrascopics. Ik heb een 11mm Nagler T6, maar geen haar op mijn hoofd denkt eraan mijn 11mm TV Plössl te verkopen.
            Alexis Cousein -- "Number Six is feeling unmutual today". Zelfgemaakte 400mm f/4.46 op Tom O. platform; 250mm f/4.8 Alkaid; Skywatcher 130mm f/5 reflector; 60mm Lunt.

Commentaar

Werken...
            X