Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

TS 6mm SW

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

TS 6mm SW

Wie heeft ervaring met deze occulair(en)
    http://www.telescope-service.com/eyepie ... html#tsswm
    Ik heb net een 6mm op de kop getikt, hoop dat ik zo wat ontspannender naar planeetjes en de maan kan kijken.

In combinatie met mijn Lidlscoopje levert dit een vergroting op van 116x.
    Telescopen: Celestron C8 F/10, Astro-Professional ED80 F/7, 127mm F/12 Maksutov-Cassegrain Monteringen: Orion Sky View Pro, Vixen New Polaris

Is hetzelfde oculair als de Orion Expanse 6mm, enkel wat goedkoper . Zou normaal goed moeten presteren voor de prijs. Enkel heeft het wat last van interne reflecties zodat heldere objecten wel eens een dubbekkganger hebben in het beeldveld. Ook zou het niet dezelfde scherpte kunnen leveren als andere maar duurdere oculairen van vergelijkbare brandpuntafstand.

Maar ik denk dat je niet mag klagen als je er een kleine 60 euro voor betaald hebt, en zeker niet als het in een ETX70 steekt.

Commentaar

Origineel geplaatst door Kip
      Is hetzelfde oculair als de Orion Expanse 6mm, enkel wat goedkoper . Zou normaal goed moeten presteren voor de prijs. Enkel heeft het wat last van interne reflecties zodat heldere objecten wel eens een dubbekkganger hebben in het beeldveld. Ook zou het niet dezelfde scherpte kunnen leveren als andere maar duurdere oculairen van vergelijkbare brandpuntafstand.

Maar ik denk dat je niet mag klagen als je er een kleine 60 euro voor betaald hebt, en zeker niet als het in een ETX70 steekt.
      Ik heb geen ETX70, maar een Optus/Skylux 70mm en ik betaal er geen 60 euro voor maar de helft
      Maar ik ben wel benieuwd of iemand er echte ervaring mee heeft.
      Als ie binnen is zal ik wel een keer een klein test berichtje schrijven.
      Telescopen: Celestron C8 F/10, Astro-Professional ED80 F/7, 127mm F/12 Maksutov-Cassegrain Monteringen: Orion Sky View Pro, Vixen New Polaris

Commentaar

Achja, bij lidl denk ik direct aan de ETX 70 . Klein verschil natuurlijk aangezien de ETX een F/5 is en je Skylux een F/10. Ik denk dat je met die 6mm zeker niet zult klagen, het is vooral bij de snellere systemen (F/6 en lager) dat dit type oculiar gebreken begint te vertonen. En dat je ze voor de helft van de prijs kunt krijgen is natuurlijk nog beter :lol:. Bij TS zie ik nu 59 euro staan maar ik dacht dat ze een tijdje terug nog op 42 euro ofzo stonden :lol:. Bij die actie toen gekocht, of heb je nog een betere deal kunnen sluiten?

Voor een klein verslag of ervaringen moet je eens op Cloudy Nights rondkijken, mensen genoeg die je tot in de kleinste details kunnen vertellen hoe deze dingen werken.

Vroeger was ik zelf van plan omp een Expanse (of een variant ervan) te kopen maar besloot om nog eventjes door te sparen. Misschien binnenkort een Hyperion 5mm voor mij? :lol:

Commentaar

Ik vind die TMB Burgess Planetary fantastisch in elke kijker. Voor zover ik weet verkoopt robtics m alleen in NL.
          30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Nou ik heb het occulair nog steeds niet gebruikt :S
            Hopelijk dit weekend in mijn Lidlscoop.

En hopelijk die week daarop in mijn C8
            Kan niet wachten man tot dat ding binnen is, helaas moet dan nog steeds wachten omdat ik er nog een dovetailplate voor moet hebben

Commentaar

Origineel geplaatst door Ossi
              helaas moet dan nog steeds wachten omdat ik er nog een dovetailplate voor moet hebben
              Maak die gewoon alvast zelf van een stevig stuk hout! Kost niks, werkt net zo goed, en je kunt je kijker meteen gebruiken!
              "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

Werken...
              X