Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Beloptic ITF of Maier ITF filter voor PST?

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Beloptic ITF of Maier ITF filter voor PST?

Hi, ik wil eventueel een nieuwe ITF aan mijn PST solartelescope toevoegen of gewoon bewaren als reserve. Als een van van deze filters , ECHT een betere en heldere beeld geeft dan het nog goede orginele, dat zet ik het meteen erin en bewaar dan het orginele. Kan iemand mijn vertellen of het waard is? En welke van de twee beloptic of Maier de beste keus is? Dank u!

Geen idee, zelf heb ik geen ervaring met het BeloptiK of Maier filter, en het is ook niet de eerste keer dat je het vraagt zie ik
    Check anders eens op SolarChat waar het wemelt van de kenners op dat gebied. Een beetje kennis van Engelse taal is dan wel handig ;-)
    Mak 180 Pro - 150 mm Solar H-alpha, Losmandy GM-8.
    (https://www.neophoto.nl)

Commentaar

Ik heb ooit een Maier aangeschaft. Zou een volgende keer voor een BelOptik kiezen. Reden is dat ook de Maier aangetast wordt in de loop der tijd. En mijn tip is om er pas een aan te schaffen als het nodig is: wie weet wil je op een gegeven moment weer een wat grotere zonnekijker en heb je een extra filter slingeren.
      150mm PST Mod / Intes Alter M703 / Rumak 9 inch (obv Intes MK-91) / ASI224mc / PGR Grasshopper IMX174

Commentaar

Hi, ik ben erachter wat ik zou kunnen doen. Eerst goed inspecteren of mijn ITF nog in oorspronkelijke staat is. So ja dan zou ik een 2" baader H- Alpha 35 mm filter aan de voorkant van de pst kunnen zetten om het filter tegen IR te beschermen. Als het toch gaat degraderen dan zou ik ook een 1.25" UV IR on KG3 filter aan een ocular eind kunnen inschroeven samen met de baader filter. Of de baader filter samen met de meier ITF filter. Ik kan het ook gewoon zo laten, wachten op dat de zon actiever word ( eind volgend jaar) en eventueel verder sparen voor SM 60 11 solar telescoop als ik het nodig dan vind ( na dat ik de eerste Sun activiteit heb meegemaakt). PS het eingelike doel om een ander filter voor mijn pst eventueel te zetten was op de eerste plaats op gericht om de prestaties van de nog goede standaard filter te verbeteren, zodat ik wat meer kon vergroten enzovoort. Maar ik heb niet echt het idee dat dit alleen door een nieuwe filter kan. Dank u.
        Last bewerkt door andreytrewq1; 25-11-19, 14:51.

Commentaar

Werken...
        X