Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Een boutje en een moertje en schroefje en een nippeltje voor een Vixen focuser?

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Een boutje en een moertje en schroefje en een nippeltje voor een Vixen focuser?

Ik heb een poosje geleden een telescoop overgenomen met deze Vixen 'sled' focuser'. Maar daar zit geen buisje op voor 1.25" oculairs en ik heb geen idee hoe heet wat ik zoek. Dat buisje dus, op de andere foto. En wédden dat hier wel mensen zijn die weten hoe dat heet? :-)
    Of misschien heb je er eentje over? Nog beter!
    Public Outreach @ Sterrenwacht Midden-Nederland | 210mm ~F5 DHZ dobson in de maak | verder: singlespeed MTB, SSCX & ouwe gamer

https://www.astroshop.eu/reduction-r...n-1-25-/p,5850

(Op de foto van de oranje kijker zit er nog een extra verlenghulsje tussen, maar het is de vraag of jij die ook nodig hebt om in focus te komen.)
    "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

Roel, nog dank vor de tip. Ding is inmiddels besteld.
      Public Outreach @ Sterrenwacht Midden-Nederland | 210mm ~F5 DHZ dobson in de maak | verder: singlespeed MTB, SSCX & ouwe gamer

Commentaar

Ik heb een Vixen R150S newton met exact deze focuser. Dat verlengbusje heb ik echt nodig om in focus te komen.

Commentaar

Ik hoop dat ik daar aan ontkom en anders moet het maar :-)

Commentaar

Ding is binnen maar inderdaad, er is ook een busje nodig. Helaas, want daarmee begint deze in eerste instantie goedkoop aangeschafte dob een duurkoop te worden. Ik neem mijn verlies en zet 'm te koop op te-les-koop.nl (of iemand moet zo'n verlengbusje hebben liggen...)

Commentaar

Of een zenitspiegel...
              50 cm Van Gastel dob - 30 cm Van Gastel dob - 15 cm zelfbouw Newton - ASI1600MM-C met een Esprit 80 ED op een SW HEQ5-Pro, ASI1600MM-C met een 8" RC op een EQ6-R

Commentaar

Of een andere focuser...
                Of misschien het buisje van een Barlow-lens, maar dan met de lens eruit geschroefd?
                Sterren kijken in de stad | Skywatcher 200p | Bosma 150/1800 Rumak | Bresser AR102s Refractor | 70/420 ED | Celestron 15x70 | 10x50

Commentaar

Aan de andere kant vind ik het wel een bijzondere telescope, wellicht past deze nog binnen het budget.
                  Te veel projecten en te weinig tijd. 8" spiegel, stappenmotor focus en koeling voor camera.

Commentaar

Ik moest het oculair bijna 10cm achter de focuser houden om enigszins in focus te komen. Maar voor dat geld is het mss nog een optie.
                    Een andere focuser is niet mogelijk. Dit is er zo eentje waarbij focuser en spider+spiegel een set zijn.

Commentaar

Werken...
                    X