Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Vixen Oculair

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Gast antwoordde
    ik ben blij met hoe mijn troep er bij staat dusse ik wacht rustig af wat de geldpot schaft.

Laat een reactie achter ::

• Nop
    antwoordde :
    Ja, dat setje. Die Crayford is voor SCT. Maar die heb jij niet persι nodig. Ik vind het heerlijk werken, maar het is echt luxe.

• Sjors
    antwoordde :
    Dat is dat setje van 325 euro toch? Er staat toch dat die Crayford Focusser voor SCT is? Of is daar een mogelijkheid toe? Maar dat setje lijkt me ook mooi, maar dan zit ik al rond de 500 euro en dat vind ik denk ik teveel... Maar is die focusser echt heel erg goed, of kan je hetzelfde resultaat bereiken met de standaard focusser?

• Nop
    antwoordde :
    Dat ben ik met goldwing eens, die SCT diagonaal is echt alleen voor Schmidt kijkers. Ik heb bij ganymedes zo'n WO upgrade gekocht (dat is een focusser en een diagonaal) en ben er enorm blij mee. De diagonaal gebruik ik ook op mijn refractortje.

Gast antwoordde
    het diagonaal was een ruil
    2'' visual back en 40mm Swan beide bij ganymedes

• Sjors
    antwoordde :
    Waar heb jij je spullen dan besteld?

Gast antwoordde
    Origineel geplaatst door Sjors
    Hmm ik ben eens rond gaan kijken op astroproducts.be en heb het volgende even op een rijtje gezet:

William Optics 2" SCT Enhanced Mirror Diagonal (1/10 - 97%) € 179.00 € 179.00

William Optics Super Wide Angle 40 mm - 2" € 115.00

Total: € 294.00

Het enigste wat ik niet kan vinden is zo'n visual back, maar ik zal vast wel niet goed kijken.

Is dit wel goed als upgrade set?
    zo te zien heb je die niet nodig.
    je hebt een SCT diagonaal staan namelijk die draai je achterop en ken je dus alleen voor SCT gebruiken wat ik een andeel vind degene die ik heb ken je gewoon in elke kijker steken met een 2'' (visual back enz)
    en oculair is 5 euro minder dan in ned en dan nog verzendskosten erover.

• Sjors
    antwoordde :
    Hmm ik ben eens rond gaan kijken op astroproducts.be en heb het volgende even op een rijtje gezet:

William Optics 2" SCT Enhanced Mirror Diagonal (1/10 - 97%) € 179.00 € 179.00

William Optics Super Wide Angle 40 mm - 2" € 115.00

Total: € 294.00

Het enigste wat ik niet kan vinden is zo'n visual back, maar ik zal vast wel niet goed kijken.

Is dit wel goed als upgrade set?

Gast antwoordde
    nop de focal reducer maar eens gebruiken... krijg je een inhems groter beeldveld !!!! en vooral met de maan gigantisch mooi
    johan vond het best interessant trouwens hij wist niet wat een focal reducer was maar was totaal ander gezicht maar mooier

• Nop
    antwoordde :
    Met de Vixen LV-W 42 (72 graden beeldveld) krijg ik ze net in beeld in mijn 20cm F10 kijker, in de Pentax niet.

Gast antwoordde
    heb ik wel gezien met de dob van harro
    maar m81 en m82 makkie en ik zag ook een keer ander dubbel cluster naam weer vergten h en nogwattes ( sorry daarvoor )
    door nop zijn C8 maar was met een pentax 30mm dacht ik

• Sjors
    antwoordde :
    Ik heb net ff de FOV calculator van SN 5 pro gebruikt (dan zie je ook gelijk de vergroting en het beeldveld). En je kan met die WO van jou dan ngc 884 en 869 samen zien! Klopt dat ook? Dan zou ik dat wel willen kopen..

Gast antwoordde
    tsja maar later zit je er tog weer mee dat je 2'' wil.. ken beter nu klein begin maken lijkt mij.....
    en omdat wij dezelfde scoop hebben raad ik je het aan !
    je ziet gewoon egt veel meer en alles veel mooier en beter. !!!

• Sjors
    antwoordde :
    Hmm 2" lijkt me idd ook wel fijn. Maar ik heb momenteel geen zin om veel geld uit te geven. Het is een eenmalige uitgave, maar toch.. Het leek mij wel een mooi oculair

Gast antwoordde
    Re: Vixen Oculair

Origineel geplaatst door Sjors
    Hey ik heb een oculair op het oog, namelijk de Vixen LV 40mm 1,25". Ik vroeg me af of dit en goed oculair is.. En is het van betere kwaliteit dan de Meade SP 4000 series?
    *plaatje*

Alvast bedankt!
    sjors ga voor 2'' aub
    kijk eens maar 42graden beeldveld!!
    ik heb nu 2'' zenithspiegel enz. en het kijkt 300 keer beter als 1,25 ( ok behalve de pentax 13mm die ik gister leende maarja )
    en ik heb er een 40mm william topics oculair bij met 70 graden beeldveld en werkt perfect.

Werken...
X