Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Mini pc verbinden met MacBook zonder gebruik internet?

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Mini pc verbinden met MacBook zonder gebruik internet?

Ik heb een mini pc waar een windows op draait. Daar heb ik nu een astro-control-software op staan, en wil dit gebruiken om mijn telescoop automatisch aan te sturen.

De mini pc wil ik bedienen van binnen, via TeamViewer.

Eerste test: mini pc buiten, macbook binnen, over mijn huisnetwerk, werkt allemaal perfect.
    (zonder telescoop nog, ik ben nog aan het testen op connectiviteit).

Alleen... als ik ooit op een andere locatie ga zitten, dan gaat dit niet via WIFI...
    Daarom probeer ik nu beide computers met mekaar te verbinden over hun eigen IP, maar ik vind niet hoe. Mijn Asiair maakt z'n eigen wifi netwerkje, en mijn macbook zou dit in principe ook moeten kunnen (al heb ik dat nog maar 1 keer getest en met een andere mac...)

Wat nu?
    Bluetooth? Een stand alone wifi netwerkje? Ik heb geen internet nodig, maar kan Teamviewer wel zonder? Je zou toch denken van wel he?

Iemand een idee?
    Esprit 80ED f/5 Triplet, Esprit 120ED f/7 Triplet, 10” LX200 ACF f/10; 12" f/4 Sumerian; C11 EdgeHD - iOptron CEM60, iOptron IEQ45 pro - ASI 071 MC PRO

Ik zou verwachten dat je het wifi network van de PI kunt detecteren op je MacBook?
    En dan zou je daar rechtstreeks mee moeten kunnen verbinden. De PI werkt dan als hotspot.
    10" SW Flextube dobson

Commentaar

PI? Als in Raspberry PI? De mini pc is een full windows computertje, en zendt zelf geen netwerk uit maar kan wel verbinden met een wifi netwerk.
      Mijn Mac kan zijn IP wel open zetten, en in theorie zou ik daar moeten mee kunnen verbinden, maar dat lukt dus niet zonder de mac met een kabel met het internet te verbinden.

Kan Teamviewer over IP geconnecteerde verbinding (dus niet via internet) eigenlijk wel werken?
      Esprit 80ED f/5 Triplet, Esprit 120ED f/7 Triplet, 10” LX200 ACF f/10; 12" f/4 Sumerian; C11 EdgeHD - iOptron CEM60, iOptron IEQ45 pro - ASI 071 MC PRO

Commentaar

Origineel geplaatst door Lifesvr Bekijk bericht
        Kan Teamviewer over IP geconnecteerde verbinding (dus niet via internet) eigenlijk wel werken?
        Ja dat kan. Ergens moet je dan een instelling in Teamviewer aanpassen. Hou er rekening mee dat indien je een gratis versie gebruikt je het risico loopt dat Teamviewer zo maar kan besluiten dat je een betaalde versie moet gaan gebruiken.
        Avalon Linear - Star Adventurer - ONTC Newton 200/800 f/3.8 - TS APO 80/480 f/6 - Canon lens 70/200 f/4 - Samyang 14mm f/2.8 - Canon 600D modded - Canon 60DA - Canon 6D -

Commentaar

Dat verhaal heb ik inderdaad ook al gehoord.. Lijkt me niet echt prettig.. Ik kan nog bekijken of er andere remote control software kan gebruikt worden, maar dat neemt natuurlijk niet weg dat ik beide computers eerst nog moet zien te verbinden.

Commentaar

PI? Als in Raspberry PI?
            Ik doelde op de ASIair, die een Raspberry PI bevat. Kun je dat netwerkje niet voor alle toestellen gebruiken? Dus zowel MacBook als mini pc daarmee laten verbinden.
            Eens alles op dat netwerk geconnecteerd is, zou het volgens mij moeten lukken om een TeamViewer sessie tussen de MacBook en de mini pc op te zetten.
            10" SW Flextube dobson

Commentaar

Dat verhaal heb ik inderdaad ook al gehoord.. Lijkt me niet echt prettig.. Ik kan nog bekijken of er andere remote control software kan gebruikt worden, maar dat neemt natuurlijk niet weg dat ik beide computers eerst nog moet zien te verbinden.
              Waarschijnlijk zoek je zoiets (dat is ook wat er op een ASIair waarschijnlijk is gedaan of op de raspberry Pi varianten)

http://www.firewall.cx/microsoft-kno...ess-point.html

https://www.howtogeek.com/214080/how...wi-fi-hotspot/

IPV Teamviewer kijk eens naar Remote Desktop also dat kan of anders VNC. Voor gebruik van VNC moet je een VNC server service installeren op je Windows machine. Remote kun je de machine via Remote Desktop voor MAC of een VNC cliŽnt hierna verbinden via het gecreeerde Access Point op je Windows machine.

M
              Celestron 8'' EdgeHD f/7, f/10 | WO Star71-II | iOptron CEM120 | PoleMaster | Lodestar X2 | OAG | Moonlite focuser SCT | ZWO ASI120MC-S | ZWO ASI071MC Pro

Commentaar

Waarschijnlijk is het een configuratiekwestie. Als een computer een publiek netwerk broadcast moet er meer aanwezig zijn. Je hebt op z'n minst een DHCP server nodig op die computer, of je moet de IP adressen op beide computers handmatig configureren voor hetzelfde subnet. Verder zal er wat zijn met toegangswachtwoorden en beveiligingsnivo's.
                What where the skies like when you were young?

Commentaar

Werken...
                X