Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Geen focus met Celestron Nexstar 130 SLT & Canon EOS 750d

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Geen focus met Celestron Nexstar 130 SLT & Canon EOS 750d

Hallo !

Ik ben nieuw in deze hobby, hier is mijn setup :

Telescoop : Celestron nexstar 130 SLT
    Camera : Canon EOS 750d
    Adapter : Canon T ring + Seben T2
    Oculair : standaard 25 mm Celestron
    Remote control : Astro Photography Tool

Daar ik op verschillende Astro sites heb gezien dat je gewoon beginnen moet met de maan, is dit dus mijn eerste object voor Astro fotografie.

Het vreemde is dat als ik visueel door het 25 mm oculair naar de maan kijk, deze geweldig gedetailleerd is en de maan compleet in beeld heeft.
    Als ik dan mijn adapter met DSLR op de telescoop zet, en het oculair in de adapter vastzet, krijg ik de maan wel in beeld (ook volledig), maar krijg deze met geen mogelijkheid scherpgesteld.

Is er iemand die mij kan uitleggen waarom dit niet werkt?

Mvg, Ko de Vries

P.S. CLEAR SKIES 4 ALL !

Omdat die telescoop daar eigenlijk niet op voorzien is; voor de maan neem je beter een webcam-achtige sensor waarmee je filmpjes maakt en daarna de beelden stackt. Misschien kunnen we wel wat millimetertjes winnen op je huidige setup, maar dan graag foto's.

Meestal hebben enkel de 130mm Skywatchers met 2" oculairhouder en grotere vangspiegel genoeg backfocus om met een DSLR foto's te trekken.

Als het deze adapter is, dan kun je alvast niet beter:
    https://www.amazon.co.uk/Seben-refle.../dp/B00KM1F1QA

Als je inderdaad een goedkoop sensortje wilt die (na het verwijderen van de fish-eye lens) wel in focus komt, dan is er deze kloon van de ZWO ASI120:

https://www.aliexpress.com/item/32845131969.html

maar het veld is veel kleiner (de hele maan ga je denk ik niet zien) en laat je dan alvast bijstaan door ervaren rotten...