Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Meade electric focuser type 1240

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Meade electric focuser type 1240

Hallo,
    Tijdens reparatie zijn de 4 verbindingen losgeraakt. Nu weet ik de volgorde niet meer. Kan iemand mij helpen? Zie ingesloten foto's. Bedankt!
    Voeg bestanden toe
    OO 200mm F8/ WO 110 FTL F7/Vixen 80ED/ Losmandy G11/ Vixen Sphinx/ canon 50D/ 70mm-200mm F2.8

Misschien dat ik iemand ken die deze ook heeft en even een foto wil maken van de binnenkant.
    200mmF5 Carbon, 150mmF12 Intes MK67, ED80mmF6, Towa 60/700, Coronado 40mmF10 PST, Fujinon 10x50, ZWO ASI174MM cooled, ASH mount, NEQ5, HEQ5pro en L-200 spectrograaf. Radio callsign PA3SKY

Commentaar

Het is een beetje "gokken" en dat moet je eigenlijk niet doen met electronica (do or do not, there is no try want dan is het POEF) maar dit is het schema van de focusmotor van een Meade ETX..........
      Misschien.........heel misschien komt dat overeen met wat je hebt, maar ik zou er wel enorm mee oppassen want een foutje is zo gemaakt en dan is het POEF weg.......
      Wat vreemd is, is dat zwart de plus is en rood de min (ik had dat andersom gedaan, maar goed.

Je zou kunnen meten welk pinnetje aan de ingang van de 7805 hangt, dat is zeker te weten de plus
      Dan meten welk pinnetje aan de 8 van de PIC hangt, dat is zeker te weten de min

Blue en yellow zijn de commando lijnen. Ze zitten met een pull up weerstand naar de 5V dus je moet die gele of blauwe draad verbinden met de rode om hem te laten draaien.

Maar wel enorm goed opletten, dit is voor een ETX en die kan anders zijn (want die Meade die kan er wat van op electrisch gebied: NOT)

Hier de link: http://www.weasner.com/etx/techtips/images/ETX-90_elec_focuser.gif

Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: ETX-90_elec_focuser.gif views: 66 grootte: 23,2 KB id: 1427326
      200mmF5 Carbon, 150mmF12 Intes MK67, ED80mmF6, Towa 60/700, Coronado 40mmF10 PST, Fujinon 10x50, ZWO ASI174MM cooled, ASH mount, NEQ5, HEQ5pro en L-200 spectrograaf. Radio callsign PA3SKY

Commentaar

"Tijdens reparatie zijn de 4 verbindingen losgeraakt" ... volgens mij heb je het dan kapot gemaakt en niet gerepareerd ;-)
        And I realised with horror that I’d seen this awful thing before...

Commentaar

Patrick, bedankt voor je info.
          Ga kijken of ik hier iets mee kan. Groet,
          OO 200mm F8/ WO 110 FTL F7/Vixen 80ED/ Losmandy G11/ Vixen Sphinx/ canon 50D/ 70mm-200mm F2.8

Commentaar

Werken...
          X