Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Apollo 11 oculair

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Apollo 11 oculair

Televue gaat een gelimiteerd, speciaal oculair ter ere van de 50e verjaardag van de Apollo 11 landing op de maan uitbrengen, met een brandpuntsafstand van (uiteraard) 11mm. Past in geen enkele van de huidige Plössl-Panoptic-Delite-Delos-Nagler-Ethos reeks. Slechts 500 stuks komen er op de markt.
    .
    KLIK!
    .
    Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: NEAF2019_Apollo_Banner.jpg views: 421 grootte: 59,5 KB id: 1415141

Slik! Hier word ik heel hebberig van! Maar hij zit wel heel erg dicht bij mijn Docter....
    Takahashi Mewlon 210, Kson 1026ED apo

Commentaar

Daar zeg je me iets ;-). Om nog te zwijgen van mijn herkochte XW10.
      Alexis Cousein -- "Number Six is feeling unmutual today". Zelfgemaakte 400mm f/4.46 op Tom O. platform; 250mm f/4.8 Alkaid; Skywatcher 130mm f/5 reflector; 60mm Lunt.

Commentaar

Oepsie! Dat wist ik toen ook niet. Kwam vandaag binnen via de mail - gisteren lid geworden van de blog van Televue.

Commentaar

Ik kan me niet goed voorstellen dat ze het bij 500 exemplaren gaan laten. Dan haal je de ontwikkelkosten er niet uit, en 85 graden is een mooie maat voor een Nagler-opvolger.

Ik denk dat ze hier op terug gaan komen, wegens enorme vraag vanuit het publiek natuurlijk.
          What where the skies like when you were young?

Commentaar

Nog eens nagekeken .. het zouden er maar 300 zijn ..

Maar je kunt uiteraard gelijk hebben.

Commentaar

Wat voor soort ontwerp zou het worden?
              200mmF5 Carbon, 150mmF12 Intes MK67, ED80mmF6, Towa 60/700, Coronado 40mmF10 PST, Fujinon 10x50, ZWO ASI174MM cooled, ASH mount, NEQ5, HEQ5pro en L-200 spectrograaf. Radio callsign PA3SKY

Commentaar

Volgens
                http://televue.com/engine/TV3b_page.asp?id=242
                kan je dit hebbeding nu bestellen bij de Televuedealer. Vanaf begin december zouden de 300 exclusieve oculairs verstuurd worden.

Helaas is er nog nergens iets over een prijs te vinden...

Over exclusief gesproken: mogelijk zijn enkel van deze uitvoering (met speciale verpakking en medaillon) slechts 300 stuks gemaakt. Straks volgt er misschien wel een 2e reeks in een 'gewoon' zwart doosje ....

Commentaar

Er is een prijs bekend!
                  https://www.astroshop.eu/eyepieces/t...b_bar_1_select

Dat is wel heel exclusief ...

Commentaar

LOL!

"Ik kan me niet goed voorstellen dat ze het bij 500 exemplaren gaan laten. Dan haal je de ontwikkelkosten er niet uit".

500 × 1529 = 764.500 Euro. Daar kom je toch best een eindje mee, denk ik.
                    "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

Als je in een niche markt speelt, tsja kan kom je weg met dit type absurde stunt. Een betere markering check kan je niet doen dan dit en ja er zullen veel aanbidders zijn die dit oculair serieus overwegen. Wedden dat de eerste reviews extreem lovend zijn!?

Ik krijg er enkel een subtiele glimlach van op mn gezicht en daar eindigt het.
                      -- Objects on sketch are fainter than they appear --

Commentaar

Origineel geplaatst door TomC Bekijk bericht
                        Wedden dat de eerste reviews extreem lovend zijn!?
                        Ik hoop het voor die prijs...
                        Libra 4x22, Lunt LS35THa B400 (Anorexia), Eden XP 8x42 (Salsa), Omegon Argus 16x70 (Maxima), WO Zenithstar 80 FD (Natasja), Sumerian Alkaid 30 cm (Bertha), OOUK 30 cm Dobson (Irma)

Commentaar

Origineel geplaatst door Roel Bekijk bericht
                          "Ik kan me niet goed voorstellen dat ze het bij 500 exemplaren gaan laten. Dan haal je de ontwikkelkosten er niet uit".

Voor een particulier is dat een groot bedrag, maar om een product te ontwikkelen stelt dat weinig voor...
                          Celestron CGEM 1100, 279mm, f/10 | ASI290MM | SA100

Commentaar

Da's wel errug duur voor een oculair..... hoe speciaal ook....
                            Sky-Watcher Explorer-150PDS (OTA) (f/5) 6" Parabolic Dual-Speed Newtonian Reflector op EQ5 zonder goto. + Sky-Watcher Skymax 127mm/1500 MAK (OTA) op Alt/AZ SynscanGoTo

Commentaar

Origineel geplaatst door Roel Bekijk bericht
                              LOL!

Het bedrag is lager. Het gaat om 300 stuks en er zitten ook nog BTW (in dit geval Mwst), verzendkosten USA-Europa en marge dealer in.
                              Zeg 21%, 8% en 15%, dan wordt het rekensommetje 300 x € 1.529 / 1,21 / 1,08 / 1,15 = plusminus € 300.000. Nog steeds een leuk bedrag.
                              Dan rekent de (Chinese of Japanse) fabrikant nog wat voor het maken van die 300 stuks, plus het uitvoeren van testruns voor de eerste 3 prototypes, dat moet je er ook aftrekken.

Zelf denk ik dat ze al diverse oculair-ontwerpen op de plank hebben liggen. Ze zullen best wel een goed ontwerpprogramma hebben, dus het is vooral op een rustige vrijdagmiddag aan de diverse schuifjes zitten, wat spelen met glassoorten en dan, gecombineerd met hun vakkennis net zo lang spelen tot je een optimaal resultaat hebt.
                              Dit doorspelen aan je fabrikant en wachten op het prototype.

Commentaar

Werken...
                              X