Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Finderscope tot Guiderscope zelfbouw

Samenvouwen
X
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Finderscope tot Guiderscope zelfbouw

Recent heb ik voor mijn Skywatcher 200p een 90 graden finderscope aangeschaft. Dit scheelt me een paar rugwervels bij het zoeken...

Nu heb ik alleen de bestaande rechte zoeker over. Ik vind het zonde om hier niets mee te doen. Hij is verder nog prima. Omdat ik steeds meer ge´nteresseerd ben geraakt in fotograferen met mijn telescoop, vraag ik me af of dit geen goede guiderscope zou zijn. Ik heb dus los wat dingen besteld bij een Chinese website. Alleen passen de diameters niet.

Wat ik nu heb is een focusser, de finderscope en een cmos camera.

Wat ik me afvraag:

Zijn er standaard kits om deze aan elkaar te krijgen? Of moet ik gewoon een paar verloopstukken kopen. Gaat dit Řberhaupt werken als guiderscope?

Oscar Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: Guiderscope.jpg views: 0 grootte: 2,40 MB id: 1407959
    Skywatcher 200/1000 f5 eq5 / Meade EXT80

Probeers eens of de achterkant, waar het lensje zit waar je normaliter doorheen kijkt, losgeschroefd kan worden. Wellicht kan dat en blijft er een gangbare draad over waar je een verloopje ik kan schroeven waar dan weer de camera in past.
    50 cm Van Gastel dob - 30 cm Van Gastel dob - 15 cm zelfbouw Newton - Modded EOS 700D met een WO ZS 71 ED op een SW HEQ5-Pro, ASI1600MM-C met een 8" RC op een EQ6-R

Commentaar

Had niet zolang geleden hetzelfde probleem voor mijn asi 120 aan deze te verbinden. Na eerst een verkeerde aankoop bleek ik uiteindelijk deze nodig te hebben.
      https://www.astromarket.org/andere-a...zoeker/p,47966
      az-eq6gt //sw quattro 10''c// 6''(istar-lens)// sv ed80// orion 130mm newton
      celestron skymaster 25x70 // zenith 12x50

Commentaar

Top! Dank je.

Overigens wel weer een flinke prijs voor een simpele ring.

Skywatcher 200/1000 f5 eq5 / Meade EXT80

Commentaar

Ha inderdaad dat was mijn gedacht ook.
          Maar uiteindelijk bracht mij dit wel de oplossing.
          az-eq6gt //sw quattro 10''c// 6''(istar-lens)// sv ed80// orion 130mm newton
          celestron skymaster 25x70 // zenith 12x50

Commentaar

Werken...
          X