Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lieve Vixen Widefields

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Lieve Vixen Widefields

Ik weet nog goed dat ik je voor het eerst zag. In een foto tasje van Nop, met dikke witte cijfers in Tipp-Ex op je afdek kapje. Zelf scharrelde ik toen wat met Orion Super Plössls en TS Widefields. Niet dat die niet leuk waren voor een eerste keer, maar ik wist al wel dat ze niet voor altijd waren. Bij jou voelt dat anders. En nee, dat komt niet door je ribbels voor extra... grip.

En nu is mijn harem compleet. Ik weet dat je nog een kleinere en grotere zus hebt, maar 5 vind ik wel genoeg. Lieve Vixen Widefields. Blijven jullie nog heel lang bij mij?

Click image for larger version

Name:	lvw-1.jpg
Views:	1
Size:	78.6 KB
ID:	1400036

Voor wie het compleet niet snapt; De linkse telg is de nieuwste. Ik was al een poosje op zoek naar de 5mm en aangezien ze niet meer gemaakt worden was het wachten op een tweedehands. Dankzij een tip van Roel kwam ik dit uitermate gave exemplaar tegen. Door omstandigheden heb ik nu zelfs een 8mm LVW dubbel. Dus daarvan gaat er binnenkort 1 in de verkoop.
    What happens in Cygnux X-1
    Stays in Cygnux X-1

LVW's, super fijne oculairen! Heb zelf de 22, 13 en 8. Ontzettend jammer dat ze niet meer gemaakt worden. Die van mij zijn dan ook allemaal 2e hands verworven, uit 3 verschillende landen zelfs (resp. NL, Oostenrijk en Italië).

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst
    Explore Scientific UL 12" dobson, Meade Lightbridge 8" dobson, Skywatcher Heritage Flextube 13cm, Skywatcher 80mm ED, Lunt LS50THa/B400P zonnekijker

Comment

De 42 mm is nog te koop bij FLO:
      https://www.firstlightoptics.com/vix...eyepieces.html
      150mm PST Mod / Intes Alter M703 / Rumak 9 inch (obv Intes MK-91) / ASI224mc / PGR Grasshopper IMX174

Comment

Click image for larger version

Name:	
Views:	2
Size:	355.3 KB
ID:	1400063 Prachtige collectie..........tsja, voor mensen die het niet begrijpen heeft uitleggen geen zin............
        200mmF5 Carbon, 150mmF12 Intes MK67, ED80mmF6, Towa 60/700, Coronado 40mmF10 PST, Fujinon 10x50, ZWO ASI174MM cooled, ASH mount, NEQ5, HEQ5pro en L-200 spectrograaf

Comment

Working...
        X