Announcement

Collapse
No announcement yet.

Welke voeding Rigrunner 4005

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Welke voeding Rigrunner 4005

Hallo,

Ik wil om het aantal kabels te verminderen een RIGrunner 4005 aanschaffen. Ik heb al wat op het forum gelezen maar wil niets zelf bouwen, behalve dan de huidige kabels van de nieuwe connectors voorzien. Welke voeding kan ik het beste aanschaffen? Er is zoveel te koop.....

Ik heb geen ervaring met deze Anderson Powerpole connectoren, maar vind ze er niet echt stevig, goed afgedicht en corrosiebeschermd uit zien. Ik vraag me af of ze echt vaak gekoppeld/ontkoppeld mogen worden. Ze zijn volgens mij meer voor vaste, flink stroomvragende 12V binnentoepassingen, zoals verdelers voor zware versterkers in auto's, vast ingebouwde 12V apparatuur in campers of caravans en kleine Solar installaties.

Meer professionele XLR connectoren, Weipu push-pull, Neutrix, Speakon, ed. zien er toch veel degelijker uit en hebben naast goede contacten in ieder geval ook goede afdichting, zodat vocht en condens minder corrosieproblemen geeft op de duur. Verder is het spul gemaakt voor professionele PA apparatuur, is vergrendelbaar, kan vaak gekoppeld en ontkoppeld worden en je kunt er per ongeluk op staan, zonder dat er wat gebeurd. Er zitten ook vaak kappen bij, zodat contacten en stekkers die niet gebruikt worden niet nat worden van de condens, zelfs mochten ze niet een keer per ongeluk in het gras vallen.

Voor binnenin een sterrenwacht zullen de Powerpoles wel kunnen voldoen, mits ze niet nat worden of vaak ontkoppeld worden. Voor in het veld zou ik een andere keus maken, maar dan zul je wel zelf wat moeten maken.