Announcement

Collapse
No announcement yet.

William Optics D-ROTO-A2 diagonal upgrade voor de WO Dura Bright Diagonal

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

William Optics D-ROTO-A2 diagonal upgrade voor de WO Dura Bright Diagonal

Beste forumleden.

Een paar dagen geleden heb deze Rotolock-A2 Adapter gekocht om mijn Dura Bright Diagonaal te upgraden , maar ik krijg dit niet voor elkaar , het zal heel simpel zijn maar ik heb het idee dat er iets ontbreekt want ik zou niet weten hoe dit moet passen.

Weet iemand hier waar die Rotolock op moet?

Attached Files
    Bresser Messier 152L/1200 met EQ5 Exos-2 - Skywatcher Heritage 90 Virtuoso ,
    Coronado Solarmax II 60mm Double Stack 0,5 Angstrom - Lunt Solar Calcium K-Line 60mm

Oke dus ik moet die zijkanten er af halen om vervolgens de rest los te schroeven , daar was ik nooit opgekomen , bedankt!

Wel niet erg gebruiksvriendelijk op deze manier lijkt me O__o zon upgrade.
    Coronado Solarmax II 60mm Double Stack 0,5 Angstrom - Lunt Solar Calcium K-Line 60mm

Comment

Nee er word verder niets bijgeleverd ook geen kleine uitleg , daarom snapte ik er niets van.

Comment

Maar heb je er wat aan? Ik ben aan het bekijken of dit ding zinvol kan zijn voor 99 euro.

Comment

Inmiddels na wat test werk; ik ben dik tevreden. Werkt soepel en lijkt me steviger dan de 'gewone' klemmen. Nog daargelaten dat het vele malen praktischer is. Overigens vind ik het inderdaad vreemd dat er geen handleiding bijzit. Bij telescopen en accessoires is het nou niet de eerste gedachte om dingen los te schroeven....

Comment

Omdat Neo de oplossing heeft verwijderd: er zijn afdekplaatjes en als je die verwijdert zetschroeven om de houders van de diagonaal te scheiden, en het gekochte kleinood _vervangt_ één van de bestaande opzetstukken.
            Alexis Cousein -- "Number Six is feeling unmutual today". Zelfgemaakte 400mm f/4.46 op Tom O. platform; 250mm f/4.8 Alkaid; Skywatcher 130mm f/5 reflector; 60mm Lunt.

Comment

Klopt als een bus

Comment

Working...
              X