Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

volgmotor

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

volgmotor

Sorry, absolute beginnersvraag:
    Kan je voor elke telescoop een 'Goto' functie bijkopen? Als ik het goed begrijp heeft deze nl. niet zo veel met de telescoop zelf te maken, maar met de motor die bevestigt zit aan je statief. Of is dit niet zo simpel, en is er toch enige communicatie met de telescoop nodig .. Dit vroeg ik me altijd al af :scratch:

Een goto funktie wordt over het algemeen als accessoire op een montering aangeboden, en dan met name voor parallactische. Kwalitatief goede zijn Vixen, Losmandy en Takahashi. Al deze leveranciers bieden monteringen aan in uitvoeringen met en zonder Goto.

Op elk van deze monteringen is met het juiste verbindingsstukje elke willekeurige telecoop te schroeven, mits het maximum toelaatbare draaggewicht van de montering niet overschreden wordt.

Een Goto functie bestaat uit 2 motoren en een beetje electronica. Vixen biedt zo'n systeem aan, toe te passen op hun GP en GP-DX monteringen.
    Losmany en Takahashi hebben meestal twee motoren er standaard op zitten, met eenvoudige besturing, en kan je de goto elektronica er los bij kopen.

Succes, M.T.
    ...and the stars look very different today...

Commentaar

http://www.ecliptica.org stond ook hoe te maken

er zijn ook losse meade sets te verkijgen met motoren en die hebben daarbij een #497 autostar zitten ( GoTo )
      meestal te vinden op ebay,martkplaats enz.

---- Mededeling-----
      Dit is het 25000 ste bericht op astrostarts forum
      ------MThomas-------

Commentaar

Werken...
      X