Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Groene laser...

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Groene laser...

Ik vroeg me af..
    Er zijn toch van die groene laserpointers verkrijgbaar waarmee je b.v. aan mensen kan laten zien waar een bepaald object zich bevind.
    Zou je zo'n ding niet kunnen gebruiken als alternatieve zoeker voor je scoop? Ik blijf het namelijk zeer irritant vinden om mijn nek in een S-bocht te moeten wringen om door de zoeker te kunnen kijken. Een 90-graden zoeker vind ik ook geen optie want dan raak ik mijn orientatie ook een beetje kwijt.
    Het lijkt me zo handig: Je zet je laserzoeker even aan, richt je scoop en voila!

Weet iemand of die dingen ergens te krijgen zijn? Ik ben vast niet de eerste met dit idee.
    "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

ja ken een laserbase kopen waar je die laser inzit en 6 verstel boutjes heb dus is een optie dacht ik eerst ook aan maar ben je een kleine 150 eurie kwijt en daarvoor zijn meedere leukere en beter opties voor te krijgen

Commentaar

Ok, zo'n houder pruts ik zelf wel in elkaar. Waar vind ik zo'n groene laser voor weinig?

(belangrijkste deel uit voorgaande zin: VOOR WEINIG)

Commentaar

Als zoeker lijkt het me niet helpen. uiteindelijk moet je starhoppen om ergens te komen en dat lijkt me wel heel lastig met alleen een groene straal... een zoeker met 90gr inkijk lijkt me een betere optie.

Misschien kan je dat goedkoop maken op je huidige zoeker.

Commentaar

Om je orientatie enigszins te behouden, kun je gaan voor een "correct image" zoeker.

Heb er zelf net toevallig een besteld voor m'n Makje, bij TS. Omdat ik ook ernstige nekproblemen ga krijgen met de bijgeleverde rechte zoeker.

,xtG
          .tsooJ
          Ich bin ein Kollaser.
          http://www.kollaser-sternbeobachter.de/

Commentaar

Origineel geplaatst door Nightsky
            Als zoeker lijkt het me niet helpen. uiteindelijk moet je starhoppen om ergens te komen en dat lijkt me wel heel lastig met alleen een groene straal... een zoeker met 90gr inkijk lijkt me een betere optie.

Misschien kan je dat goedkoop maken op je huidige zoeker.
            Hmmm, starhoppen doe ik altijd door mijn zoeker op het startpunt te richten en daarna te hoppen met mijn hoofdkijker.
            Mijn eigen zoeker is zowiezo prut, want 6x30...

Commentaar

Werken...
            X