Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

focuser

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

focuser

ik ga een ''fine focuser knop'' bestellen uit USA.
    zijn er misschien mensen die hiermee ervaring hebben ?( voor LX90 )
    verder komen ook RVS boutjes aan want de boutjes die ik nu heb zijn bijna verrot lol :schrik:

Re: focuser

Origineel geplaatst door djgoldwing
    verder komen ook RVS boutjes aan want de boutjes die ik nu heb zijn bijna verrot lol :schrik:
    Geef eens een linkje

Commentaar

Re: focuser

Origineel geplaatst door Sjors
      Origineel geplaatst door djgoldwing
      Geef eens een linkje
      vang
      http://www.scopestuff.com/ss_foc1.htm

Commentaar

Had verwacht dat je zo'n JMI motofocus bedoelde :mep2:

Ik kan niet zeggen dat ik er ervaring mee heb.
        Maar ik heb zo mijn twijfels over zo'n ding.
        Zou mij nix verbazen dat zo'n ding toch wel gauw wat speling krijgt en dat je m telkens weer opnieuw moet vastschroeven. Metaal op metaal houd meestal niet zo geweldig goed.

Maar je kan t proberen natuurlijk. Niet geschoten is altijd mis.
        Telescopen: Celestron C8 F/10, Astro-Professional ED80 F/7, 127mm F/12 Maksutov-Cassegrain Monteringen: Orion Sky View Pro, Vixen New Polaris

Commentaar

Jullie zullen wel denken: "komt ie weer..", maar 28 dollar voor
          een plastic (?) ring? Afzetters!!
          Waarom knutsel je zelf niet zoiets in elkaar. Je zaagt uit mooi plankje zo'n ring op maat, je boort een gaatje in de zijkant tot het midden, tapt er schroefdraad in en met een smal boutje schroef je hem vast op je oorspronkelijke focusserknop. En als dit niet interessant genoeg staat teken je er ook van die oh zo wetenschappelijk ogende "gradenstreepjes" op! En ga je die rvs boutjes (vast ook weer 20 dollar of zo) ook uit Amerika laten overvliegen in plaats van even bij de g*mma om de hoek te kijken?

Er wordt te weinig weinig zelf geprutst hier, en daar vullen diverse fabrikanten maar mooi hun zakken mee! Ik zeg niet dat het een onzinproduct is, niet iedereen kan immers zelf zo'n ding in elkaar knutselen, maar 28 dollar!!? Daar doe ik een week boodschappen voor!
          (ben ik nou echt de enige op het forum die er zo over denkt?)
          "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

Nee hoor, ik vind het ook idioot wat zo voor alle opties durven te vragen. Het nadeel is dat ik niet zo goed kan knutselen

Commentaar

Het gaat hier gewoon om een plastic ring. Niet meer, niet minder. Voor het dopje van een shampoofles (die technisch ingewikkelder in elkaar zit) betaal je toch ook geen 28 euris!
              "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

Origineel geplaatst door Roel
                Jullie zullen wel denken: "komt ie weer..", maar 28 dollar voor
                een plastic (?) ring? Afzetters!!
                Waarom knutsel je zelf niet zoiets in elkaar. Je zaagt uit mooi plankje zo'n ring op maat, je boort een gaatje in de zijkant tot het midden, tapt er schroefdraad in en met een smal boutje schroef je hem vast op je oorspronkelijke focusserknop. En als dit niet interessant genoeg staat teken je er ook van die oh zo wetenschappelijk ogende "gradenstreepjes" op! En ga je die rvs boutjes (vast ook weer 20 dollar of zo) ook uit Amerika laten overvliegen in plaats van even bij de g*mma om de hoek te kijken?

Er wordt te weinig weinig zelf geprutst hier, en daar vullen diverse fabrikanten maar mooi hun zakken mee! Ik zeg niet dat het een onzinproduct is, niet iedereen kan immers zelf zo'n ding in elkaar knutselen, maar 28 dollar!!? Daar doe ik een week boodschappen voor!
                (ben ik nou echt de enige op het forum die er zo over denkt?)

whgaaaaaaaaaaaa weer mijn fire fox :@:@

maarre boutjes zijn niet in ned te krijgen wel zelfde maat maar buigen niet naar binnen als het hoort dus krijg je een lelijk raar gevalles boutjes zijn 10 dollar
                niet 15 hoe ze op die site staan ze worden allemaal vervangen. ook van de montering hoe die de OTA vast houd.
                en nee laat ze neit over vliegen me tante gaat naar US of aaa

Commentaar

Werken...
                X