Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Nog veel duurder dan een Nagler....Mijn god!

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Nog veel duurder dan een Nagler....Mijn god!

Surfend op CloudyNights kwam ik dit Oculairtje tegen

http://www.cloudynights.com/item.php?it ... pr=2x7x126

3900 dollar!!
    En ik dacht dat een Nagler 31mm ongeveer het duurst mogelijke oculair was.
    Ben benieuwd hoeveel hiervan in Nederland aanwezig zijn!

Groet
    Harro bekijkt de hemel het liefst met een grote Newton en een goed gezelschap (560mm F/3,6 zelfbouw trussdobson met optiek van John Nichol Optical :)

Dat is heel naar...Daar koop ik een hele mooie telescoop van!

Commentaar

Hé die heb ik ook!
      Vind m een beetje tegenvallen.
      Heb er uiteindelijk maar een borrelglas van gemaakt.
      Telescopen: Celestron C8 F/10, Astro-Professional ED80 F/7, 127mm F/12 Maksutov-Cassegrain Monteringen: Orion Sky View Pro, Vixen New Polaris

Commentaar

Origineel geplaatst door Ossi
        Hé die heb ik ook!
        Vind m een beetje tegenvallen.
        Heb er uiteindelijk maar een borrelglas van gemaakt.
        eeej das mijn opmerking :P jattert :P
        [I]"Never doubt that a small group of thoughtful committed citizens can change the world' indeed, it's the only thing that ever has"[/I] - Margaret Mead

Commentaar

Opmerking kende ik al eerder dan van jou hoor

Ben m al enkele keren op CloudyNights tegen gekomen.
          Telescopen: Celestron C8 F/10, Astro-Professional ED80 F/7, 127mm F/12 Maksutov-Cassegrain Monteringen: Orion Sky View Pro, Vixen New Polaris

Commentaar

yup , dat is ongeveer het duurste oculair dat ik ben tegengekomen

Commentaar

Ik heb er maar meteen twee gekocht voor in mijn binoviewer harro.
              30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Origineel geplaatst door norbert
                Ik heb er maar meteen twee gekocht voor in mijn binoviewer harro.
                Geruild voor je C8 zeker

Commentaar

Het is niet echt fair dit oculair te vergelijken met een Nagler aangezien dit oculair een 64mm is terwijl de duurste nagler de 31mm is.

De XL serie is al redelijk duur met hun 300 dollar (dus reken maar wat meer voor ons Europeanen ondanks de gunstige euro).

Wat die 3900 dollar zou kunnen verklarenn is het feit dat dit oculair je +65° aan beeldveld geeft tegen een fl van 64mm (iets wat maar weinig fabrikanten doen) dat daarbij nog eens vrij goed gecorrigeerd is tegen allerlei fouten. Opzich nog veel te duur (dat geld wend ik wel aan voor een G41 ) maar natuurlijk enkel voor hen die eens iets willen hebben dat eens iets anders is.

Trouwens al eens gehoord van de Collins I3? Ook wat duurder als een nagler .

Commentaar

Werken...
                  X