Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Barlowen van de Hyperions.

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Barlowen van de Hyperions.

Weet iemand of je de Hyperion serie kan barlowen en of dit effect heeft op beeldkwaliteit?
    150mm F5 Newton op MON-2 Synscan
    Hyperion Zoom met Hyperion 2.25x Barlow, thats it!

Niemand weet het?

Commentaar

Hoi,

Ik heb het nooit geprobeerd omdat de Hyperions niet passen in mijn barlow.

De chroomlaag op de instekhuls (of hoe noem je zo iets) van mijn hyperions is net iets te dik en ze gaan ook lastig in een zenit prisma.

Ik wil wel een keertje langs komen dan kunnen we de hyperions testen op jouw dob.
      305mm f/5 Sumerian Canopus | 120mm f/5 SW Achromaat | 60mm Lunt Solarscope + 50mm DS

Commentaar

Is goed hoor! Welke had je ook alweer Gerard?

Ik heb nu een Hyperion 17mm maar een niet zo'n goede barlow gemaakt van een teleconverter.

Commentaar

de 13, 17 en 21 mm
          Ik heb een meade tele extender.

We gaan het een keertje testen.
          Laat maar weten wanneer.
          305mm f/5 Sumerian Canopus | 120mm f/5 SW Achromaat | 60mm Lunt Solarscope + 50mm DS

Commentaar

Vragen we het eerst even aan de weergoden??

Ik laat het wel weten! Gezellie!

Commentaar

Er is helemaal geen probleem om een Hyperion te barlowen. Ik heb een 8 mm en een 13 mm getest . Dit werkt prima.
              Obsession 18 inch F/4.5
              Orion Optics 8 inch F/4.5 - 1/8 PV wave front optics op Vixen GP-E

Commentaar

Dat is goed om te horen!

Commentaar

fmeireso schreef:
                  Er is helemaal geen probleem om een Hyperion te barlowen. Ik heb een 8 mm en een 13 mm getest . Dit werkt prima.
                  Werkt ook goed voor 17 en 24 mm.
                  16"-F4.5 tr.dob | 12"-F4 reisdob | SN10-F4 | C9.25-F10 | APO130-F7 | APO80-F6.8 | Lunt60 HA-B1200 | G11 | EQ6Pro | Giro III | EQ-platform

Commentaar

Heb jij de 24mm al gebruikt op je 10'' F4,5?

Hoe presteerd hij tov de andere kortere brandpunten. Ik neem aan dat het lange brandpunt meer last heeft van een F4,5 systeem dan de de korte (als ik het goed begrepen heb)

Commentaar

@Patrick
                      Ik heb hem sinds vorige week zaterdag en toen 's avonds alleen kortstondig kunnen uittesten op een Stellarvue 80ED F7, nog niet op mijn SN10 F4,5. Eerste indruk was "verre van slecht", maar het blijft voorlopig nog even de vraag wat ik nu precies getest heb, de SV80ED, de Hyp24 en/of de combi. Te vroeg dus nog voor een objectief oordeel. Sinds die avond heeft het weer alleen nog maar tegengewerkt. Overigens staat op CN inmiddels een test van de Hyp24.
                      16"-F4.5 tr.dob | 12"-F4 reisdob | SN10-F4 | C9.25-F10 | APO130-F7 | APO80-F6.8 | Lunt60 HA-B1200 | G11 | EQ6Pro | Giro III | EQ-platform

Commentaar

Werken...
                      X