Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

zelfbouw spectroscopendag

Samenvouwen
X
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Mijn spul is erop gemaakt dat alles bij fullframe tot f/4 vignetteringsvrij is.

Commentaar

Statler : je kan altijd op deze dag voorstellen wat je gemaakt hebt wat mij betreft.
      Ga de weg die jou het beste lijkt.

Commentaar

Dank voor dat aanbod Jeanpierre. Ik zal het eens overdenken. Hoogstwaarschijnlijk heb ik voor die tijd nog niet een volledig ontwerp af. Mezelf kennende zal ik een goed aantal maanden tweaken voordat ik met een volledig geschikt ontwerp kom.

Commentaar

I rest my case.....
          Losmandy G11, EdgeHD8, L-200 spectrograaf, LowSpec, SA100, SA200

Commentaar

Statler : eigenlijk is het vrij eenvoudig (voor de duidelijkheid; ik overlegde met vijf mensen) : er zijn een aantal mensen die een spectrograaf maakten. Je hebt een spectrogtraaf en je hebt een telescoop. Je moet licht krijgen van de n in de ander. Dus deze ervaringen en ideen willen we gedeeld en besproken zien. Weer een nieuw ontwerp: dat kan op een andere keer, maar nu stellen zich duidelijk andere noden. De mensen maken iets, maar de problemen die zij ondervinden moeten worden opgelost. Dat is het doel van die dag.

Commentaar

Origineel geplaatst door jeanpierre Bekijk bericht
              De mensen maken iets, maar de problemen die zij ondervinden moeten worden opgelost. Dat is het doel van die dag.
              He-le-maal mee eens JP!
              200mmF5 Carbon, 150mmF12 Intes MK67, ED80mmF6, Towa 60/700, Coronado 40mmF10 PST, Fujinon 10x50, ZWO ASI174MM cooled, ASH mount, NEQ5, HEQ5pro en L-200 spectrograaf. Radio callsign PA3SKY

Commentaar

Kan ik er ook nog bij ??? Hoe schrijf ik in?
                Dank bij voorbaat!

Stefan

Commentaar

Hallo Stefan, Ik denk dat jij dezelfde bent als op Facebook zopas? Ik antwoord op allebei.
                  zo kan je inschrijven : http://www.astroforum.nl/forum/overi...-november-2016

Commentaar

Werken...
                  X