Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

L-200 ervaringen

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

L-200 ervaringen

Hallo allen,

Na wat initiele perikelen, moet ik zeggen dat de L-200 spectrograaf van JTW erg goed werkt! Toch wel leuk dat zo een product hier in Nederland wordt gemaakt.
    Ik gebruik voornamelijk de 1200 l/mm grating en deze stelt mij b.v in staat af en toe een bijdrage te leveren aan de BeSS database.
    En dat geeft voldoening ;-).
    Ik hoop dat in de toekomst meer mensen hier in het land deze "tak van sport" gaan ontdekken en waarom niet met een inheems produkt?

Groet Arnold
    Losmandy G11, EdgeHD8, L-200 spectrograaf, LowSpec, SA100, SA200

Dag Arnold,
    Om de Belgen op deze lijst niet af te schrikken van dit "uitheems" produkt wil ik hier aan toe voegen dat het ontwerp ervan in Begie is gemaakt. De ontwerper, Ken Harrison woonde in Wezembeek-Oppem ten tijde van de design, nu verblijft hij down under.
    Groeten
    Hugo

Commentaar

Heren,
      Wetenschap kent geen grenzen
      Wat waren trouwens die initiële perikelen?

Groet,
      Paul
      Full WMN-member.
      GSO 8" f/8 Ritchey-Chrétien, AT66ED, EQ6 Pro + EQMOD, NEQ3+SynScan, Atik 314L, Atik 314E, SXV-MC8, DSI PRO, Orion autoguider, LodeStar autoguider, Baader DADOS spectrograaf.

Commentaar

Hallo Paul,

Initiele perikelen vielen wel mee hoor! Moest wat schroefjes verzinken voor mijn Borg focusser en moest wat schroefjes vervangen omdat ze niet lang genoeg waren of juist iets te lang... Verder heb ik de neon arm as in glijlagers gemonteerd wat de calibratie consistenter maakt.

Groet Arnold
        Losmandy G11, EdgeHD8, L-200 spectrograaf, LowSpec, SA100, SA200

Commentaar

Werken...
        X