Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Edx online cursus : Introduction to Astrophysics

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Edx online cursus : Introduction to Astrophysics

Hi,

Even het volgende onder de aandacht brengen dat ik opgepikt heb van het spectro-I forum :

Abstract :
    A quick reminder for the EPFL astrophysics course which will begin on february 23rd... As described on their website: "This course describes the main physical concepts used in astrophysics. It is proposed, at EPFL, to the 2nd year students from the Bachelor in Physics.
    How can we study the Universe we live in, using the only available information it provides us with: light? This course provides an overview of the physical phenomena at play in the astronomical objects surrounding us, from planets and stars to the cosmic filaments, from galaxies such our own Milky Way to large galaxy clusters. The course emphasizes the links between the theoretical predictions and the observations and consists in the essential material required to follow more advanced astrophysics courses.
    This new version of the course will have full video transcripts, as well as all assessment, in English."

https://www.edx.org/course/introduct...x#.VOoaABav9LQ

Greetz
    Manu

Dag Manu,
    Ik had de aankondiging door Olivier Thizy voor deze cursus ook al gezien op Spectro-I. Deze cursus kan best interessant zijn maar het is een cursus astrophysics en nergens zie ik, noch in de beschrijving, noch in de course intro video iets over spectroscopie. Het kan zijn dat ik er over gekeken heb , maar ik zie ook geen inhoudstafel van de cursus.
    Groeten Hugo

Commentaar

Hi Hugo,

't Is een pure cursus astrofysica die theorie koppelt aan de praktijk. Uiteraard vanuit een strikt academische invalshoek.
      Spectroscopie zal wel ergens aan bod komen in het geheel, maar 't is zeker geen inleidende of toegepaste cursus spectroscopie.

Onderstaande link geeft volgens mij goed weer waar deze cursus over gaat :
      http://lastro.epfl.ch/page-21762-fr.html

Greetz
      Manu

Commentaar

Bedankt Manu. Het is inderdaad deze link die duidelijkheid brengt over inhoud en duur van de cursus.
        Groeten
        Hugo

Commentaar

Ik had me al ingeschreven en ben toevallig vandaag begonnen ;-)
          Losmandy G11, EdgeHD8, L-200 spectrograaf, LowSpec, SA100, SA200

Commentaar

Werken...
          X