Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

L-200 modificaties

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

L-200 modificaties

Hallo allen,

Ter illustratie wat foto's van de modificaties die ik heb gedaan aan de L-200.
    Allereerst de Borg 7758 focusser. Die is compacter (en steviger) en daardoor heb je meer backfocus en kan er evt een SBIG ST camera gebruikt worden.
    Hiervoor moest ik ook 4 schroefjes flush maken met de behuizing.

Verder heb ik een ledje ingebouwd waardoor ik de slit van achter kan verlichten en dat is weer handig als je de ster op de slit moet krijgen, terwijl je op het beeld van de guidecam kijkt! Daarvan foto's in het vervolg bericht.

Groet Arnold
    Voeg bestanden toe
    Last bewerkt door aj55; 13-02-15, 14:46.
    Losmandy G11, EdgeHD8, L-200 spectrograaf, LowSpec, SA100, SA200

Een en ander wordt trouwens inmiddels via een Conrad usb-relais kastje vanuit de pc bestuurd ;-)
    Voeg bestanden toe

Commentaar

Dat is erg handig. Ik kan de slit -net- zien in de lodestar maar dit maakt het wel een enorm stuk makkelijker.
      200mmF5 Carbon, 150mmF12 Intes MK67, ED80mmF6, Towa 60/700, Coronado 40mmF10 PST, Fujinon 10x50, ZWO ASI174MM cooled, ASH mount, NEQ5, HEQ5pro en L-200 spectrograaf. Radio callsign PA3SKY

Commentaar

Mooie en handige modificaties!

Een tip voor degene die met een DLSR spectra vastlegt: Door met een zaklamp in de zoeker te schijnen kan je de slit ook van achteren belichten.

Commentaar

Inderdaad goede modificaties.
          Full WMN-member.
          GSO 8" f/8 Ritchey-Chrétien, AT66ED, EQ6 Pro + EQMOD, NEQ3+SynScan, Atik 314L, Atik 314E, SXV-MC8, DSI PRO, Orion autoguider, LodeStar autoguider, Baader DADOS spectrograaf.

Commentaar

Beste,

@aj55: hoe vind je de borg 7758 helical focuser? Geeft hem een stevige indruk en is het focussen smooth? hoeveel mm kan je focussen?
            www.astronomie.be/pieterjan.dekelver 0.20m f5.14 Newtonian Telescope. Paracorr Corrected. 10 Micron GM2000 HPS GEM. CCD: SBIG ST-10XME, ST-402ME, STi Mono

Commentaar

Spaceman,

Hij is stevig en er zitten 2 schroeven op waarmee je hem vast kan zetten.
              De slag is ong 18mm.
              Je moet er wel zo'n 48-T2 adapter voor modificeren, er schroefdraad op (laten) draaien!

Groet Arnold

Commentaar

Werken...
              X