Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Mailinglist spectroscopie VSRUG : verhuis naar astroforum

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Mailinglist spectroscopie VSRUG : verhuis naar astroforum

Beste iedereen,
    In Gent hebben we een mailinglist spectroscopie . Volgens ons is deze VEEL te besloten . Deze morgen deed ik een oproep (in naam van Guy en mezelf) om de overstap naar het forumonderdeel spectroscopie hier te maken . Onderstaand de mail ik iedereen (een 25 tal mensen toestuurde)

Beste iedereen,

Vorige week bijeenkomst op sterrenwacht Halley van een aantal spectroscopisten . De sessie was één zaak, maar 'in de wandelgangen' werd onderling heelwat overleg gepleegd .
    Guy en ik waren de afgelopen drie dagen op 'retraite' en daar hebben we ook heelwat gebrainstormd . ZEKER ook over spectroscopie .
    WAAR WILLEN WE NAARTOE ?

* Hier binnen onze groep hebben we de mailinglist . Mooi, maar ruim onvoldoende... Daar bereik je slechts 'enkele' mensen mee terwijl er toch een aantal mensen aktief zijn binnen ons taalgebied die hier buiten de boot vallen . En dat is jammer. We zochten dus een alternatief. En we vonden er ook eentje ! Ook na overleg op Halley zelf met Hugo , Guy, Arnold ,Paul, Patrick....

* ASTROFORM.NL
    Het is zo dat ik vorig jaar aan de beheerders van Astroforum.NL voorstelde een apart subforum aan te maken voor spectroscopie . In eerste instantie werd dit geweigerd wegens te weinig belangstelling . Afgelopen zondag deed ik een nieuwe poging, en dit keer met steun van een aantal mensen die effectief gedreven bezig zijn met spectroscopie .
    En wie mij kent : het was dringend ; graag bevestiging tegen de middag was allang goed ...
    En die bevestiging kreeg ik nog ook !
    Op Maandag was het subforum spectroscopie een feit :
    http://www.astroforum.nl/forumdispla...-Spectroscopie

VOLGENDE STAP
    * Om nu terzake te komen : Via dit forum komen we veel makkelijker in contact met andere mensen . Het is veel minder besloten dan de lijst op zich . LET WEL : We willen de lijst NIET per direct opdoeken !!! Het blijft een mogelijkheid om contacten onderling te onderhouden .
    Maar we zounden heel graag hebben dat aktieve mensen zich registreren op astroforum.nl en hun bevindingen, vragen en waarnemingen plus experimenten daar posten .
    We zijn ervan overtuigd dat dit meer mensen zal aanspreken en over de streep trekken om de eerste stappen in de spectroscopie te zetten .
    * De komende dagen komt daar ook de Syllabus te staan van de lessenreeks die werd gegeven vorig jaar in Gent, samen met de artikelenreeks die Marc Trypsteen schreef in de Guidestar .
    * Updates over de lessenreeksen zullen ook worden aangepast.
    * Guy zorgt voor een beschrijving van de soorten spectroscopen en hun toepassingen .
    * Star Analyzer 100 : we hebben er ter beschikking voor de scholen. Mensen die zich aansluiten, en een SA is vrij : kan worden uitgeleend mits registratie .
    ** Last bur not Least : in de (nabije) toekomst zal er ook de mogelijkheid om remote met het materiaal op de universiteit (S9) projecten te doen , MAAR dan wel afgelijnd binnen wetenschappelijk onderzoek . Er is vraag naar !!!
    * Guy engageert zich om vragen die daar worden gesteld waar mogelijk te beantwoorden .
    Hij zal geregeld inloggen en de zaak daar ook in de gaten houden .
    * AEG lid Steven Cuylle doctoreerde in een item over spectroscopie in Leiden en zal ook indien nodig of gewenst zijn medewerking verlenen .

BESLUIT :

Beste mensen : We bieden iedereen hier de mogelijkheid om mee aan de wieg te staan van wat een boost kan betekenen voor de popularisatie van de spectroscopie. Wij zijn ervan overtuigd dat dit een uniek 'aanbod' is.
    Aan jullie om dit te helpen verwezenlijken !! Dus hierbij ook onze dringende vraag aan de mensen die aktief zijn (of dat willen worden) om te registreren op astroforum.nl én hun zaken daar te posten . Vanzelfsprekend mag dat ook verder op de lijst ook .

groeten,

JP en Guy
    Ga de weg die jou het beste lijkt.

Goede zaak! Doe niet veel aan spectroscopie, maar zal hier zeker wel eens gaan snuffelen... Wil er later wel meer mee doen
    Astro-homepage: http://www.astro-photo.nl
    TMB92 - QSI583ws - C11 - Nikon D800 - ASI174mm + DMK21 - NEQ6 - Lunt 60/BF1200

Commentaar

Toch even vertellen dat het goed aanvoelt : een aantal mensen van onze mailinglist én van de VVS lijst vind ik hier terug !
      Mooi mensen , heel mooi .Dank om mijn omroep ter harte te nemen... Laten we er met zijn allen iets heel goed van maken !!

een gelukkige en dankbare JP
      Last bewerkt door jeanpierre; 14-02-15, 19:36.
      Ga de weg die jou het beste lijkt.

Commentaar

Werken...
      X