Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

neon callibratie lamp / Vixen flipmirror

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Pardon, S10, zie foto

Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: S10.JPG views: 1 grootte: 104,4 KB id: 1066724
    Losmandy G11, EdgeHD8, L-200 spectrograaf, LowSpec, SA100, SA200

Commentaar

Zelf heb je ook máár 80Volt (normaal >42V) nodig om niét meer te functioneren
      Het is niet echt zinvol om dit in V uit te drukken. Een stroompje van 200 mA kan een fatale hartstilstand veroorzaken.

Sorry, hoor. Misschien te overvloede, maar beter blode Jan, dan dode Jan
      12.5"f/5 - 8"f/5.5 - 4.5" f/4.5 - TS Marine 15x70 - Swift Audubon 10x50 - Vixen SG 2.1x42

Commentaar

En ik zie nu dat jouw Calex ook enkel een condensator bevat...
        Heb jij daar nog een weerstand voor gezet?
        Ik heb (zoals in de pdf van Richard Walker te zien is) enkel het 'lampje' gebruikt en van een 27 KiloOhm voorschakelweerstand voorzien.
        Full WMN-member.
        GSO 8" f/8 Ritchey-Chrétien, AT66ED, EQ6 Pro + EQMOD, NEQ3+SynScan, Atik 314L, Atik 314E, SXV-MC8, DSI PRO, Orion autoguider, LodeStar autoguider, Baader DADOS spectrograaf.

Commentaar

Wel wat late reactie maar het kan ook veilig met starter lampjes en een voeding van 12 volt.
          http://www.ursusmajor.ch/downloads/i...30v-ac-2.0.pdf
          of ook (scroll naar onder voor Engelstalige tekst)
          http://www.marcellocucchi.altervista.../neonlamp.html

Bijgevoegd ook 2 gedetailleerde spectra van volgende starters:
          - S10 Philips met Neon en Xenon emissie lijnen (5 graphs + 2 graphs in lage resolutie)
          - st111 Osram met Argon en Krypton emissie lijnen (8 graphs)

Groeten
          Hugo

PhilipsS10HighRes2sec9-7-5-3-1K.pdf

OsramS111HighRes5sec8-7-6-5-4-3-2-1K.pdf

Commentaar

Beter laat dan nooit Hugo
            Bedankt voor de link naar de 'transformator-schakeling'. Ik ben niet echt elektrotechnisch onderbouwd, maar ik denk dat dit mij wel moet lukken.
            Ook de pdf van de twee starter-spectra zijn handig. Vooral omdat Jean-Pierre het laatst had over spectroscopisch onderzoek van Rho Cas rond de Fe I - lijn (5572.4 A). De meeste amateur spectroscopen zijn voorzien van een Neon-calibratie welke geen bruikbare lijnen heeft in dat gebied.
            Full WMN-member.
            GSO 8" f/8 Ritchey-Chrétien, AT66ED, EQ6 Pro + EQMOD, NEQ3+SynScan, Atik 314L, Atik 314E, SXV-MC8, DSI PRO, Orion autoguider, LodeStar autoguider, Baader DADOS spectrograaf.

Commentaar

Werken...
            X